مدیرکل بازرسی استان اردبیل از ورود بازرسی استان به وضعیت پایاب سدخداآفرین و عدم تکمیل و همچنین وضعیت پرداخت مطالبات گندم‌کاران و هم‌چنین مشکلات سبلان پارچه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲ 10 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، علی رمضان‌پور عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور، اظهار کرد: عدم تکمیل پایاب سدخداآفرین علی‌رغم پیشرفت ۹۷ درصدی پروژه قابل قبول نبوده و در این زمینه بازرسی ورود پیدا کرده که پیگیر و خواستار رفع مشکل هستیم.

وی با اشاره به بررسی آخرین وضعیت سبلان پارچه افزود: پیگیر پرداخت مطالبات به حق گندم‌کاران استان اردبیل هستیم و هم‌چنین بازرسی، وضعیت سبلان پارچه که تنها با ۲۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت است را در دستور کار خود قرار داده است.

تنش آبی در سطح استان اردبیل به مرحله بحران رسیده‌است

رمضان‌پور به تنش آبی در استان اشاره کرد و گفت: تنش آبی در سطح استان اردبیل به مرحله بحران رسیده‌است که در صورتی‌که اقدام موثری صورت نگیرد چند سال آتی، دشت مُغان نیز همانند دشت اردبیل جزو دشت‌های ممنوعه خواهد شد.

مدیرکل بازرسی استان اردبیل در ادامه به وضعیت نامطلوب بیمارستان‌ها و کمبود تخت‌های بیمارستانی اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه پیگیر و خواستار اتمام هرچه سریع‌تر بیمارستان هزار تخت‌خوابی شهر اردبیل باشند. باتوجه به کمبود امکانات و وضعیت بیمارستان‌ها متاسفانه از ظرفیت کامل بیمارستان امام رضا در اردبیل جهت خدمات‌رسانی استفاده نمی‌شود که در این خصوص نیز پیگیر هستیم.

اردبیلی‌ها سال‌جاری یک‌هزار شکایت از دستگاه‌های اجرایی ثبت کردند

رمضانپور ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری بیش از یک‌هزار شکایت و گزارش‌های مردمی در سامانه bazresi.۱۳۶.ir از دستگاه‌های اجرایی به ثبت رسیده که تمامی شکایات یا بررسی یا در حال رسیدگی است.

وی با بیان این‌که شکایت‌ها در قالب پنج گروه اقتصادی، تولیدی، کشاورزی- محیط‌زیست، فرهنگی- اجتماعی و سیاسی- قضایی دسته‌بندی و بررسی می‌شوند، افزود: بیشتر شکایات و گزارشات مردمی در سال‌جاری مربوط به گروه سیاسی- قضایی بوده‌است.

بازرس کل استان اردبیل ادامه داد: سازمان بازرسی در کنار رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی، عملکرد دستگاه‌های اجرایی را در قالب برنامه‌ای، موردی و فوق‌العاده با درخواست تهران نیز بررسی و رصد می‌کند.

رمضانپور اضافه کرد: در قالب گزارش فوق‌العاده سال‌جاری بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در راستای شعار سال بودیم. همچنین در قالب پرونده‌های برنامه‌ای، وضعیت تامین پایدار آب شرب سالمِ شهر اردبیل، وضعیت زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل، نظارت بر نحوه توزیع دارو در استان، نحوه اجرای جهش تولید مسکن در استان را بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارخانه سبلان پارچه به‌عنوان بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه در اردبیل بوده که در سال ۸۶ با هدف اشتغالزایی ۶ هزار نفری افتتاح شد و، اما پس از مدتی به حالت رکود درآمد.

در سال ۱۳۹۹ با ورود دستگاه قضایی، این کارخانه بعداز ۱۴ سال بلاتکلیفی دوباره احیا شد و، اما این روز‌ها متاسفانه تنها با ۲۰ درصد ظرفیت خود مشغول به کار است و هم‌اکنون شاهد برخی مشکلات و گلایه کارگران این مجموعه هستیم.

پایاب خداآفرین نیز با وسعت ۳۶ هزار۷۰۰ هکتار در قالب چهار ناحیه عمرانی در شمال استان در دست اجرا است که علی‌رغم پیشرفت ۹۷ درصدی پروژه متاسفانه این طرح به طور کامل تکمیل نشده و ادامه روند تکمیل آن با مشکلاتی مواجه شده است.

این در حالی‌است که با تکمیل این پروژه سالانه بیش از یک و نیم میلیون تن به تولید انواع محصولات کشاورزی استان اردبیل افزوده می‌شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار