مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از وجود ۷ هزار موقوفه و رقبه در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶ 09 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار کرد: در سطح استان اردبیل ۷ هزار موقوفه و رقبه وجود دارد که ۹۵ درصد موقوفات استان به ثبت رسیده‌است.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب اوقاف و امور خیریه استان در بحث توسعه و بازسازی امامزادگان سطح استان، افزود: اجرای برنامه‌های مختلف همانند آرامش بهاری، ضیافت الهی، یاس نبوی، ولایت عبوی، دهه کرامت، بصیرت عاشورایی و ده‌ها برنامه دیگر در کنار احیا، توسعه و بازرسازی از جمله اقدامات اوقاف و امور خیریه استان در بحث امامزادگان بوده‌است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به توسعه و بازسازی امامزادگان در کنار جاده‌ها و مسیر گردشگران اشاره کرد و گفت: در کنار اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در این امامزاده‌ها، توسعه و بازسازی آنان هم به شکل مطلوبی انجام یافته‌است.

ثبت ۶۰ میلیارد تومان وقف در استان اردبیل

حجت الاسلام ستوده با بیان این‌که طی سال گذشته، ۶۰ میلیارد تومان در سطح استان وقف داشتیم، ادامه داد: در مبحث امور خیریه شاهد عملکرد مطلوبی هستیم. مشارکت در آزادسازی زندانیان، اقدامات لازم جهت تسهیل و ترویج فرهنگ ازدواج با اهدای ۴۳۵ جهیزیه به نوعروسان از جمله‌ی برنامه‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از احیای حمام اوچدکان خبر داد و گفت: اقدامات لازم جهت احیای حمام انجام شده و ساماندهی آن به‌زودی آغاز می‌شود، اما متاسفانه تاکنون در بحث احیای حمام ملاهادی، اوقاف و امور خیریه به علت عدم همکاری مالک، نتوانسته اقدام موثری انجام دهد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار