امام جمعه خرم‌آباد گفت: مسوولین کشوری و سران سه قوه و معاونت‌های آن‌ها توجه کنند که رفع مشکلات و مسائل لرستان نیازمند نگاه ویژه و توزیع اعتبارات بیشتر است.
کد خبر: ۱۱۳۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲ 06 October 2023

به گزارش تابناک لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: امام علی (ع) در توصیه‌ای به مالک اشتر فلسفه حکومت و حاکمان و مسوولان را تنظیم و مرتب کردن زندگی مردم عنوان می‌کنند.

کار مسوولان برای خدا، اما سود و نفعشان برای مردم باشد

وی خاطرنشان کرد: اینکه کار مسوولان برای خدا، اما سود و نفعشان برای مردم باشد.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به برخی مناسبت‌های هفته پیش‌رو از جمله فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی، تصریح کرد: فراجا در لرستان قریب به ۵۰۰ شهید دارد که برای سربلندی و آسایش و امنیت تقدیم ملت شده‌اند.

شاهرخی با بیان اینکه طی ۴ سالی که در استان حضور دارم، ۱۶۶ بار از نیروی انتظامی نام برده‌ام، افزود: این تعداد نام بردن حکایت از این دارد که همه ما قدردان تلاش این مجموعه هستیم.

نقش نیروی انتظامی در تامین امنیت برجسته است

وی ادامه داد: نیروی انتظامی نشان داده در برابر قانون شکنان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت با صلابت عمل می‌کند، اما در مقابل ملت متواضع و فروتن است.

امام جمعه خرم‌آباد به شهادت سعید پناهی‌فرد در مبارزه با سوداگران مرگ و مراسم باشکوه تشییع پیکر این شهید عزیز اشاره و خاطرنشان کرد: این مجموعه در ماموریت‌هایش باصلابت و مقتدر عمل می‌کند، چرا که امنیت بستر هر پیشرفتی است و نقش نیروی انتظامی در این زمینه برجسته و ممتاز است.

شاهرخی بیان داشت: از دهم تا شانزدهم مهر نیز به نام هفته وقف یاد شده، کمااینکه روح وقف نیز در قرآن تایید شده است.

وی، وقف را چشمه‌ای جوشان، احسانی ماندگار و میراثی پایان‌ناپاذیر عنوان و تصریح کرد: اگر کسی نیت واقف را تغییر دهد ضامن است و یا حق واقعی را پرداخت نمی‌کنند و فعلی حرام است و انتظار می‌رود اوقاف و امور خیریه با همکاری بازرسان حق واقفان را بگیرند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه خداوند در وجود زن و مرد علاقه قرار داده و این علاقه باید در قالب پیوند ازدواج شکل گیرد تا نسل بشر ادامه یابد، افزود: گاهی کسی که بی‌حجاب است، پیمان ازدواج را متلاشی و کانون خانواده را متزلزل می‌کند

لزوم ترویج نماد‌ها و نشان‌های مذهبی در جامعه

شاهرخی ادامه داد: جوامعی که به سمت بی‌حجابی، اختلاط و معاشرت حرام رفتند، در نهایت گرفتار امراض جسمی و روحی شدند، طلاق گسترش یافته و افت تحصیلی ایجاد می‌شود.

وی، حجاب را از ضروریات دین برشمرد و گفت: هزاران دختر عفیف و نجیب امروز در جوامع مختلف ملی و بین‌المللی با حجاب کامل افتخارآفرینی می‌کنند و به عالی‌ترین درجه‌های علمی رسیدند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه بی‌حجابی موجب صدمه زدن به حقوق عمومی، فرهنگ و حتی به اقتصاد می‌شود، افزود: وظیفه اصلی حاکمیت و مردم متدین در نظام اسلامی ترویج نماد‌ها و نشان‌های مذهبی در جامعه از جمله حجاب است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: این امر باید باید با کار رسانه‌ای جذاب و قوی، تسهیل و دسترسی به پوشاک اسلامی با قیمت مناسب، مقابله با تولید و توزیع مروج بدحجابی، نظارت بر محتوای فضای مجازی، تذکر لسانی، معرفت‌افزایی و مقابله با گروه‌های هدفمند گسترش دهنده برهنگی صورت گیرد.

وی با تبریک روز ملی دامپزشکی و همچنین روز روستا، بیان داشت: روستاییان در کشور و لرستان محور کار و تولید هستند، اگرچه نظام نیز خدمات قابل قبولی به روستا‌ها ارائه داده، اما این مهم همچنان نیازمند توجه بیشتر است.

حل مشکلات لرستان نیازمند توجه و اعتبارات ویژه است

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه لرستان طی چند دهه کاستی و مشکلات متعدد دارد و انتظار نداریم در طی ۲ سال دولت سیزدهم این مشکلات برطرف شود، گفت:، اما مسوولین کشوری و سران سه قوه و معاونت‌های آن‌ها توجه کنند که رفع این مسائل نیازمند نگاه ویژه و توزیع اعتبارات بیشتر است.

شاهرخی، وضعیت اشتغال پایدار در لرستان را مناسب ندانست و افزود: استان صنایع تعطیلی دارد که با وجود پیگیری‌ها، اما هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیدند و نیازمند توجه بیشتر است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار