نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه جنگ با رسانه عملاً شکست است گفت: تحریم رسانه‌های ایران مانند خبرگزاری تسنیم، فارس و پرس تی‌وی نشان از هراس رسانه‌ای غرب از شفافیت بیان حقایق دارد.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 22 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: در سالروز دفاع مقدس به ساحت منیع شهداء وطن اسلامی اداء احترام و خضوع می‌کنیم و با آن‌ها پیمان می‌بندیم که راه آن‌ها را ادامه خواهیم داد و پیمان می‌بندیم که خون آن‌ها هیچ وقت هدر نخواهد شد، دفاع مقدس را از جهات مختلف می‌شود به ویژه اینکه انقلاب اسلامی در حفظ مرز‌های کشور و تمامیت ارضی نمره کامل را گرفت.

وی با بیان اینکه پنجاه و پنج درصد کشور ما در دوران قاجار و پهلوی از ایران جدا شد بیان کرد: کشور‌های عربی خودشان اعتراف کردند ۴۰ میلیارد دلار به دولت صدام کمک کردند، امّا نتوانستند یک وجب از خاک کشور را جدا کنند. نه قاجار توانست تمامیت ارضی را حفظ کند و نه پهلوی، اما جمهوری اسلامی با وجود شدیدترین فشار نظامی و اقتصادی تمامیت ارضی را حفظ کرد آیا این جای مباهات ندارد؟

خطیب جمعه اردبیل با یادآوری و تشریح اوضاع جنگ تحمیلی گفت: صدام در اول جنگ ۲۵ هزار کیلومتر خاک ما را کاملاً تصرف و ۲۵ شهر را گرفت و ما در آن حال که مشغول آزاد کردن این شهر‌ها بودیم منافقین از پشت خنجر زدند و ۱۷ هزار نفر از ملت بی‌گناه ما را شهید کردند یعنی هم از داخل و هم از خارج تحت فشار بودیم اوضاع اقتصادی وخیم و از تجهیزات پیشرفته نظامی هم اصلاً خبری نبود صدام از همه این‌ها اطلاع داشت و لذا با افتخار قرارداد الجزایر را در تلویزیون عراق جلوی چشم جهانیان پاره کرد تا به عنوان سردار قادسیه کشورگشایی کند. اسم آبادان را گذاشت عبادان، اسم خرمشهر را گذاشت المُحَمَّره، اسم دزفول را گذاشت الخفاجیه و هکذا و وقتی مهران را گرفت گفت مهران بر وزن تهران! چند روز دیگر در تهران سخنرانی خواهم کرد! اما ملت ما و رزمندگان ما چنان بلایی سر او آوردند که خودش دوباره به تلویزیون آمد قرارداد الجزایر را دستش گرفت و گفت به تمام این قرارداد و بالاتر از آن راضی هستم.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل افزود: هر حرکتی در ۲۵۰ سال گذشته در برابر اهریمن جهانی ایستاده سرنگون شده است بلایی سر آن حرکت آورده که اثری از آن نماند، اما برای اولین بار است که در قالب انقلاب اسلامی نطفه یک مقاومت بسیار مبارک منعقد شده و هرچه تلاش کرده‌اند نتوانسته اند سرنگون کنند. انقلاب اسلامی طلسم را شکست و هیمنه استکبار را از بین برد و به ملت‌ها امید داد خود آمریکایی‌ها تصریح می‌کنند که جسارت دولت‌ها و ملت‌ها در برابر ما بعد از انقلاب اسلامی بیشتر شده است.

عاملی اضافه کرد: قدرت امام ثابت شد که توانست در برابر حمله همه جانبه دشمن، ارتش ۲۰ میلیونی تشکیل دهد این کاملاً امر استثنایی است و در دنیا نظیر ندارد دشمن همان زمان به قدرت روحانیت پی برد به همین جهت روحانیت را در مرکز حمله خود قرار داده است. ناصرالدین شاه وقتی به فرانسه رفت دولت فرانسه رژه عظیم نظامی در برابر او اجرا کرد سپس پادشاه فرانسه از ناصرالدین شاه پرسید آیا شما هم چنین ارتشی دارید؟ گفت لازم نداریم! گفت چرا؟ جواب داد در کشور ما کسانی هستند که به آن‌ها مجتهد و مرجع می‌گویند اگر یک بار فتوی دهند کل کشور به ارتش تبدیل می‌شود.

عاملی افزود: قدرت ملت ایران آشکار شد شرق، غرب و ارتجاع همه آمدند با تمام سلاح‌ها آمدند با دلار‌های سرسام‌آور آمدند و بر کشوری ریختند که در اثر انقلاب هنوز خودش را پیدا نکرده بود "وَرَدَّ اللَّهُ الَّذِینَ کَفَرُوا بِغَیْظِهِمْ لَمْ یَنَالُوا خَیْرًا وَکَفَى اللَّهُ الْمُؤْمِنِینَ الْقِتَالَ" (و خدا کافران را (در جنگ احزاب) با همان خشم و غضبی که (به مؤمنان) داشتند بی‌آنکه هیچ خیر و غنیمتی به دست آورند ناامید برگردانید و خدا امر جنگ را (به فرستادن باد صرصر و سپاه فرشتگان غیبی) از مؤمنان کفایت فرمود).

وی با تبیین نقش زنان در دفاع مقدس گفت: قدرت زن ایرانی دنیا را در حیرت گذاشت ثقل بزرگی از جنگ بر عهده مادران شهداء و همسران شهداء بود فقط خداوند می‌داند که این عزیزان چه سختی‌ها، فشار‌ها غم و غصه‌ها کشیدند اگر آن‌ها همراهی نمی‌کردند جنگ حتماً متوقف می‌شد شخصیت زن در اینگونه نقش‌های حیاتی معلوم می‌شود نه با غرق شدن در احساس‌های کم عمق اگر حضرت هاجر، حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل را همراهی نمی‌کرد قطعاً آن‌ها در ماموریت خطیر امتحان ذبح موفق نمی‌شدند.

شعار "زن زندگی آزادی" باید در کتاب "دا" جستجو کرد

عاملی اضافه کرد: شأن زن را نباید پایین آورد "الجَنَّةُ تَحتَ أقدامِ الاُمَّهاتِ"را درست معنی نکرده‌اند معنای آن این است که پای هر کس به بهشت رسیده در اثر عنایات تربیتی مادر بوده است معصومین فرموده‌اند: " مَن وَجَدَ بَردَ حُبِّنا عَلى قَلبِهِ فَلیُکثِرِ الدُّعاءَ لاِمِّهِ " (هرکه خنکاى محبّت ما را در دلش یافت، براى مادرش زیاد دعا کند) و امام حسین (ع) حریت خود را در کربلا به پای عنایات مادر می‌نویسد این مقامات کجا و افکار و اندیشه‌ای که زندگی زن را در فریبایی و آشکار کردن زیبایی‌های پنهان (به تعبیر شاه) می‌دانند کجا؟ فرق از ثری تا ثریاست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل تصریح کرد: هر کس کتاب "دا" را بخواند انگشت حیرت به دندان می‌گیرد که یک زن از جهت قدرت، خلاقیت، صبر، استقامت و شجاعت چقدر می‌تواند عروج کند این کتاب در قالب رمان، خاطرات جنگ خانم سیده زهرا حسینی در سخت‌ترین مقاطع جنگ تحمیلی است و به چند زبان مهم دنیا ترجمه شده است نویسنده هم زن است هم زندگی حماسی و افتخار آفرین دارد و هم آزاد از تمام قیود مملوکیت مثل ترس، خشم، دنیا پرستی و تعلقات دنیوی است شعار "زن زندگی آزادی" باید در چنین صحنه‌های شرف و عزت تعریف شود.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: خیانت شاه کاملاً ثابت شد او اگر به جای هواپیما چند موشک تولید یا چند موشک می‌خرید ۲۲۰ هزار نفر شهید نمی‌شد، چون بازدارندگی موشک فوق‌العاده است به همین جهت جان بولتون می‌گفت شرط مذاکره با ایران این است که ایران تمام موشک‌های خود را منهدم کند می‌گفت ایران حقیقتاً به دنبال مذاکره نیست و الّا باید برنامه موشکی خود را به طور کامل کنار بگذارد.

جز انسان خرابکار و مجرم از اطلاع‌رسانی نمی‌ترسد

عاملی افزود: هشت سال دفاع مقدس به یک قاب تصویر فاخر در بیان هویت ایرانی‌ها تبدیل و یک صیانت دائمی برای کشور اسلامی درست کرد یعنی دشمن خوب فهمید که گزینه نظامی را باید از روی میز خود برای همیشه بردارد بوش پسر گفت در حمله به عراق، ایران نیز جزو برنامه‌های ما بود، ولی نتوانستیم.

امام جمعه اردبیل گفت: جنگ به یک سکوی مهم پرش در صنایع دفاعی تبدیل شد و الان که ایران از جهت صنایع نظامی بومی رتبه اول را در خاورمیانه دارد نتیجه جنگ و محاصره نظامی آن زمان است استعداد ایرانی در این حمله و حصار کاملاً شکوفا شد و حالا کشور‌های متعددی در نوبت خرید سلاح از ایران هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحریم رسانه‌های ایرانی توسط آمریکا خاطرنشان کرد: این هفته دولت آمریکا چند رسانه ایرانی از جمله تسنیم و فارس، پرس تی وی را تحریم کرد قبلاً آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها چندین کانال تلویزیونی بین‌المللی ایران را از ماهواره‌های خود کنار گذاشته و آن‌ها را تعطیل کرده‌اند جنگ با رسانه عملاً شکست است نه پیروزی؛ ترس از اطلاع‌رسانی خبر از جرم‌های پنهان دارد ترس از روشنگری نشان از پنهان کردن شکست‌ها و رسوایی است.

وی گفت: جز انسان خرابکار و مجرم از اطلاع‌رسانی نمی‌ترسد کسانی که می‌گویند ملت‌ها نباید بفهمند آن‌ها دشمن درجه اول کرامت انسانی هستند. رسانه، چراغ جامعه است تا امت همه جا را ببیند تا صاحب خانه از همه چیز اطلاع داشته باشد و فقط دزد و شب‌پره از تاریکی و ظلمت خوششان می‌آید. غرب زمانی شعار می‌داد که دانستن حق همه انسان‌هاست و زمانی با تبختر می‌گفت شاهراه اطلاع‌رسانی باید همیشه باز باشد و همیشه می‌گفت رسانه فوق سلطه و بالاتر از حکومت‌هاست و دائماً از لزوم جریان آزاد اطلاعات دفاع می‌کرد، اما در برابر دشمن قدرتمند خود همه این شعار‌ها را زیر پا می‌گذارند.

عاملی اضافه کرد: آن‌هایی که رسانه‌های ما را تحریم و کانال‌های هوایی ما را تعطیل کردند چگونه با افتخار می‌گویند آزادی بیان و دموکراسی از ارزش‌های اساسی مدنیت ماست؟ و ما روی این اصل با هیچ بهایی معامله نمی‌کنیم؟ آیا این افتخار است یا وقاحت؟ رسانه‌های ما چه مطالبی در حق آن‌ها منتشر می‌کنند که آن‌ها در برابر کشور ما به راحتی از اصول مسلم و قوانین مصرّح خود استعفاء می‌دهند؟ همیشه به یاد داشته باشیم استعفاء از اصول نشان افول یک تمدّن است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: بسیاری از کانال‌هایی که اخیراً ملت ما را دعوت به خشونت می‌کردند در اساس نامه آن‌ها مرقوم است که این کانال حق ترویج خشونت را ندارد، ولی باز در برابر ایران آن قدر ترس دارند که باز به قانون مصرح و مصوّب خود عمل نکردند.

وی افزود: آن‌ها در داخل کشور خودشان نیز آزادی بیان را محدود کرده‌اند در حال حاضر در آلمان از تمام روزنامه‌ها تعهد گرفته‌اند که حق ندارید یک کلمه علیه اسرائیل بنویسید! اگر کسی علیه روسیه و ایران مطلبی بنویسد فوراً به او سِمَت خوب می‌دهند و اگر ذره‌ای از این کشور حمایت کند فوراً از کار برکنار می‌شود سفیر اسبق آلمان در ایران اظهار کرد ایران برای دفاع از خود نیروی هوایی ندارد تانک ندارد تنها دفاع این کشور از خودش، موشک است فوراً او را از کارش اخراج کردند.

خطیب جمعه اردبیل خاطر نشان کرد: در زمان شاه نیز ساواک کلمات خاصی را به مطبوعات داده بود و گفته بود حق ندارید از این کلمات استفاده کنید به نظر شما مجسمه آزادی در آمریکا که نماد بزرگ آمریکاست اگر بخواهد و بتواند صحبت کند درباره آزادی چه می‌گوید؟‌ای کاش این موضوع انشاء دانش آموزان شود و‌ای کاش یکی از مراکز مردمی در ایران یک مسابقه مردمی در دنیا برای همین مطلب ایجاد و با فراخوان جایزه‌های بسیار نفیس تعیین و مقالات ارسالی را به کتاب با چندین زبان بین المللی تبدیل کند.

از نیرو‌های امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) قلباً تشکر می‌کنم

وی گفت: تلاشی که در چند هفته گذشته آمریکا، اروپا، کانادا، اسرائیل، استرالیا و هم پیمانان آن‌ها به بهانه سالگرد ناآرامی‌های سال گذشته علیه ایران انجام دادند این قدرت را داشت که چند کشور را به خاک ذلت بنشاند، اما ملت ایران راست قامت ایستاد و بصیرت خود را به تماشا گذاشت.

عاملی با اشاره به دستگیری‌های اخیر برخی گروه‌های مسلح و کشف مواد انفجاری گفت: حجم وسیع کشفیات نیرو‌های اطلاعاتی و سپاه از سلاح‌ها، بمب‌ها و سایر مواد انفجاری و دستگیری گروه‌های مسلح آماده برای خون‌ریزی بسیار قابل تامل است اگر این کشفیات نبود جمعیت زیادی از ملت ما کشته می‌شد آن‌ها درصدد کشتن ملت و انداختن آن گردن نظام بودند من از فرصت استفاده می‌کنم و از نیرو‌های امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) قلباً تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: من در این باب با معارضین سخنی دارم امام صادق (ع) فرمودند:"من ریاست را جستجو کردم در خیرخواهی یافتم" و رسول خدا (ص) سه بار فرمودند "دین یعنی خیرخواهی" من از باب خیرخواهی به معارضین ایرانی می‌گویم یکی از بزرگترین عامل ناکامی شما اعتماد بر دولت‌های مجرم و سیاه روست آن روز که شما با اسرائیل پیمان بستید همه چیز را باختید آن روز که به اسرائیل دل بستید آن روز که به اسرائیل مسافرت کردید و بر جنایات ۷۵ ساله این رژیم شرور صحه گذاشتید اهل دنیا را به خودتان بدبین کردید.

امام جمعه اردبیل افزود: آیا شما نمی‌دانید که اسرائیل غاصب بزرگ تاریخ بشر است و هر کس به دیدار این رژیم در اسرائیل می‌رود در خاک غصبی تصرف می‌کند و تمام حرکات و حضور و تمام لحظه‌هایش گناه و معصیت به حساب می‌آید من اقدام اخیر دولت استرالیا را تحسین می‌کنم که دستور داده در اخبار در تعبیر از فلسطین بگویند اراضی اشغال شده فلسطین قبلا می‌گفت مستعمرات اسرائیل یک دولت غیر مسلمان می‌فهمد که آنجا غصبی است، اما چندین دولت اسلامی این را نمی‌فهمند و بدون اذن ملت فلسطین در اسرائیل سفارت باز می‌کنند.

اسرائیل رسماً تصویب کرده که کودکان و اطفال فلسطینی باید کشته شوند

خطیب نماز جمعه اردبیل خاطر نشان کرد: اسرائیل ممکن است چند روزی به شما کمک کند، اما در دراز مدت شئامت او شما را خواهد گرفت ممکن نیست خون هزاران هزار مسلمان بی‌گناه که در طول ۷۵ سال کشته شده بی‌اثر بماند کسی که پای خود را روی خون شهداء ۷۵ سال جنایت اسرائیل می‌گذارد او نباید حتی فکر پیروزی کند او در برابر یک و نیم میلیارد مسلمان روسیاه کامل است.

وی اظهار داشت: اسرائیل رسماً تصویب کرده که کودکان و اطفال فلسطینی باید کشته شوند تا نسل فلسطین منقرض شود یکی از تندرو‌های آن‌ها گفت ملتی به نام فلسطین و کشوری به نام فلسطین وجود ندارد ملت ملت اسرائیل است و کشور کشور اسرائیل.

عاملی افزود: اسرائیل از سال ۲۰۰۰ میلادی تا حال ۷۵۰۰ نفر از زن‌ها، اطفال و مردان را در غزه شهید کرده است از اول سال جاری تا الان حدود ۲۵۰ فلسطینی را شهید کرده است دیروز ۵ نفر تشییع شد که یکی از آن‌ها طفل بود هر کس و هر دولت اسلامی با اسرائیل ارتباط درست کند نمی‌تواند فردای قیامت به صورت رسول خدا (ص) نگاه کند چنین دولتی بخش عظیمی از آیات قرآن را زیر پا گذاشته است یعنی جز رو سیاهی و سقوط در نگاه خداوندی و خصومت با قرآن و عاق مسلمان‌ها شدن هیچ دستاوردی نداشته است.

مصدق به آمریکا اعتماد کرد، اما با دست آمریکا ساقط شد

خطیب جمعه اردبیل با تبیین عاقبت اعتماد به آمریکا به بیان مصداق‌های گوناگون فرجام این اعتماد پرداخت و افزود: اعتماد به آمریکاست اشتباه بزرگیست یک کشوری را نمی‌توان پیدا کرد که به آمریکا اعتماد کرده و در انتهای خط همه چیز را نباخته باشد مصدق با نقد عملکرد تاریخی انگلیس در برابر ایران به آمریکا اعتماد کرد، اما با دست آمریکا ساقط شد شاه در خاطرات خود می‌نویسد از هیچ خدمتی به آمریکا مضایقه نکردم هرگونه ساز زدند رقصیدم، ولی آخر سر مثل تفاله مرا بیرون انداختند.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: حسنی مبارک می‌گوید بعد از ۳۰ سال خدمت به آمریکا آخر سر فهمیدم هر کس به آمریکا اعتماد کند لخت می‌ماند بعضی از مسئولین ما در گذشته به آمریکا اعتماد کرده و توافق نامه‌ای امضاء کردند، اما آمریکا حتی به یک بند آن عمل نکرد باز بعضی از مسئولین به آمریکا اعتماد کرده و راکتور آب سنگین را سیمان گرفتند تا خاطر جمعی بزرگی برای آمریکا درست کنند، ولی آمریکا باز به وظیفه قانونی و حقوقی خود عمل نکرد.

وی ادامه داد: اخیراً یکی از اروپایی‌ها سخن بسیار تکان دهنده در این خصوص گفته است او می‌گوید عدم فروش آب سنگین و انباشته شدن آن در ایران تاثیری و خطری ندارد و ایران نمی‌تواند آن را اهرم کند، چون آب سنگین بدون راکتور آب سنگین به درد نمی‌خورد و خوشبختانه ایران راکتور آب سنگین را نابود کرده است این سخن اشاره می‌کند که ما در تخریب راکتور آب سنگین نباید عجله می‌کردیم و باید می‌گفتیم اول عمل به تعهدات سپس راکتور تخریب می‌شد.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: دولت اوکراین به آمریکا و اروپایی‌ها اعتماد کرده و کشور خود را به یک ویرانه تبدیل کرده است زلنسکی به امید ورود به ناتو تمام تخم مرغ‌ها را در سبد آمریکا و اروپا گذاشت، ولی الان نه راه پس دارد و نه راه پیش و این هفته در آمریکا خطاب به بایدن التماس می‌کرد که سلاح بیشتری از آن‌ها بگیرد.

دولت به وضعیت مالی بازنشستگان رسیدگی کند

وی با بیان اینکه مطالبات مردمی باید در خطبه مطرح شود گفت: اخیراً دو مطالبه به ما رسیده که از خطبه‌ها مطرح شود اولی تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی است این موضوع قطعاً اجراء عدالت است دوم وضعیت مالی عزیزان بازنشستگان است مطالبه این عزیزان نیز کاملاً به حق است و موید به روایات هم هست در دعای شب مبعث آمده: " اللهم اجْعَلْ أَوْسَعَ أَرْزَاقِنَا عِنْدَ کِبَرِ سِنِّنَا وَ أَحْسَنَ أَعْمَالِنَا عِنْدَ اقْتِرَابِ آجَالِنَا (و روزى وسیع‌تر را هنگام پیرى ما قرار ده و در آخر عمر اعمال ما را نیکو گردان) وَ لاَ تَکِلْنَا إِلَى أَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ فَیَمُنَّ عَلَیْنَا (و به هیچ یک از خلقت وامگذار تا بر ما منت گذارد).

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل ضمن گرامی داشت آغاز سال تحصیلی جدید خاطر نشان کرد: امروز سلاح اصلی و سنگر اصلی سنگر علم است و تقدم و تاخر کشور‌ها از این به بعد با پیشرفت‌های علمی و دستیابی به تکنولوژی‌های حساس، استراتژیک و سرنوشت ساز است اگر ما سهم عمده از تولید علم نداشته باشیم هیچ آینده‌ای نداریم چشم ملت ما به دانشگاه‌ها، مدارس، مراکز علمی و آموزش و پرورش است من با صراحت عرض می‌کنم سرنوشت کشور دست معلمین عزیز و اساتید محترم دانشگاه است.

دولت در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کند

وی ادامه داد: تحولات علمی در دنیای معاصر سرعت فوق العاده پیدا کرده و رقابت علمی بین کشور‌ها به اوج رسیده است حتی یک روز تاخیر در تحصیل علم روا نیست کشور‌های توسعه یافته نیز راضی به انتقال تکنولوژی‌های برتر نیستند مخصوصاً کشور ما در محاصره تکنولوژی است که بدترین و ظالمانه‌ترین محاصره‌هاست در این بین انتظار داریم شایسته سالاری در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کاملاً رعایت شود و ارباب قدرت به مجموعه‌های علمی نزدیک نشوند من مصراً از ملت عزیز می‌خواهم در انتخابات آینده یک معیار مهم برای انتخاب نماینده عدم دخالت او در آموزش و پرورش باشد.

آیت الله عاملی گفت: اگر می‌خواهیم دوباره ابن سیناها، فارابی‌ها، خواجه نصیرالدین طوسی‌ها، حافظ و سعدی‌ها در ایران عزیز ما ظهور کند دو راه دارد اول دولت در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کند و آن را در اولویت خود قرار دهد دوم نماینده‌ها به مجموعه‌های آموزشی نزدیک نشوند یک رمز بزرگ پیشرفت در کشور‌های پیشرفته این است که از قوی‌ترین آموزش و پرورش برخوردار هستند و با تمام توان در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی در پایان به عنوان مثال تصریح کرد: به مرکل صدر اعظم سابق آلمان گفتند این همه مسلمان به آلمان مهاجرت می‌کند آیا نمی‌ترسی که در آینده کار دست آلمان بدهند؟ گفت: آموزش و پرورش من زنده است و یک سال بعد همه را آلمانی می‌کند و آن‌ها در فرهنگ آلمان ذوب می‌شوند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار