کد خبر: ۱۰۹۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ 08 April 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

مزارع کشاورزی سبز و خرم در دامان دشت‌ها همچن نگینی گرانبها با وزش نسیم ملایم به این طرف و آن طرف می‌روندف دشت زرخیز خوزستان از دیرباز محلی برای کشت و زرع بود و امرار معاش کشاورزان با به زیر کشت بردن اراضی انجام می‌شد.

مزارع گندم امسال سر سبز و پر بار بهار را سپری می‌کنند تا کمی خورشید خوزستان سوزان شود رنگ این مزارع نیز زرد طلایی می‌شود که نوید برداشت محصول و ثمر از این مزارع است.

کشاورزان از دست و دل بازی آسمان در سال زراعی جاری خوشحال هستند و بی صبرانه منتظر برداشت محصول از اراضی هستند و می‌گویند ظاهر زمین‌های کشاتورزی خوب است و ان شاءالله با آغاز فصل برداشت بتوانیم دسترنج خود را از زمین جمع کنیم.

در شهر‌ها نیز برنامه ریزی برای آماده سازی سیلو‌های خرید و مراکز خرید تضمینی گندم انجام شده است و ان شائالله با برداشت گندم از گندمزار‌های خوزستان کار خرید محصول و انتقال به سیلو‌ها و مراکز خرید انجام می‌شود.

در برخی شهر‌های استان خوزستان استانداردسازی مراحل خرید، تست باسکول‌‏ها و رطوبت سنج‌‏ها و ضدعفونی مراکز خرید محصولات کشاورزی مانند گندم، جو و کلزا انجام شده و در حال حاضر این مراکز آمادگی کامل برای تحویل محصول گندم و کلزای کشاورزان را دارند.

گندم برداشت شده به عنوان محصولی بسیار ارزشمند و استراتژیک شناخته می‌شود و همواره به کشاورزان عزیز و زحمت کش توصیه می‌شود با توجه به اهمیت این محصول با فروش آن به منابع رسمی در کوتاه شدن دست دلالان کمک کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اهواز از تامین بیش از ۷۴ هزار لیتر سوخت برای ادوات برداشت محصولات پاییزه در استان خبر داد و گفت: تمهیدات لازم و هماهنگی‌ها با سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برای تامین و توزیع سوخت ادوات کشاورزی براساس برنامه سهمیه‌بندی انجام شده است و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار