رئیس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برداشت دیرهنگام، تنش آبی و استفاده از ارقامی که مقاوم نیستند را از دلایل عمده ترک خوردگی میوه‌ها قبل از برداشت دانست. ا
کد خبر: ۱۰۶۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳ 21 August 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس افشین شورچه مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار کرد: موضوع ترک خوردگی میوه‌ها همواره مورد توجه باغداران و مصرف کنندگان میوه بوده و هست، موضوعی که با رعایت چند راهکار ساده سبب سود بیشتری برای باغداران می‌شود.

وی کاشت ارقامی که مقاوم نیستند را به عنوان یکی از علل عمده ترک خوردگی میوه‌ها عنوان کرد و افزود: در واقع این ارقام، ارقام اصلاح شده درجه یک نیستند، لذا باید از کاشت ارقام مقاوم استفاده شود.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه جلوگیری از برداشت دیرهنگام میوه که مصادف با بارندگی‌های پاییزی می‌شود را از دیگر عوامل موثر در ترک خوردگی میوه‌ها دانست و گفت: سومین راهکار جلوگیری از تنش آبی است وقتی دوره آبیاری تنظیم نباشد و تنش آبی ایجاد شده در اثر کمبود آب، ترک خوردگی میوه‌ها را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از محلول‌پاشی با کلسیم است در کاهش این عارضه موثر است، خاطرنشان کرد: استفاده از پوشش مالچ (به پوشش سبک و نرم سطح روی خاک مالچ یا خاک پوش می‌گویند) روی سطح خاک به عنوان عامل جلوگیری از ترک خورگی میوه‌ها محسوب می‌شود، که رطوبت خاک را حفظ می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار