رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک گفت: در نظر داریم برای روان سازی ترافیک شهری خطوط انبوه‌بر BRT و LRT در تقاطع‌ها تاسیس و فرهنگ دوچرخه‌سواری را در شهر ترویج کنیم.
کد خبر: ۱۰۴۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴ 29 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،علی چگینی افزود: با افزایش اتوبوس‌ها و کاهش زمان سفر، استقبال مردم از سیستم حمل‌ونقل عمومی افزایش خواهد یافت.
وی اظهار داشت: با فروکش کردن بحران کرونا، یکی از مشکلات اساسی این کلان‌شهر که فرسودگی و ناکارآمدی حمل‌ونقل عمومی شهر و افزایش زمان سفر است، خود را نمایان کرد که در مدیریت شهری با شناسایی زودهنگام این معضل قبل از شروع سال جدید، با تأمین اعتباری بالغ بر ۱۶۲ میلیارد تومان اقدام به خرید ۴۵ دستگاه اتوبوس و میدل باس کردیم.
وی ادامه داد: به این اقدام اکتفا نکردیم و برای اینکه پشتوانه و ذخیره کافی را برای تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی داشته باشیم، دوباره وارد مذاکره شدیم تا ۵۰ دستگاه دیگر را خریداری و به سیستم حمل‌ و نقل عمومی شهر اضافه کنیم.
وی ادامه داد: در فرهنگ‌سازی برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی باید اهرم‌های مختلف اجرایی را به‌کار گرفت، البته مقرون به‌صرفه بودن از نظر اقتصادی، افزایش ایجاد حس تعلق شهروندی در راستای کاهش آلودگی شهر در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد، اما خواسته‌های مردم نیز باید احصا شود و در این زمینه سازمان حمل‌ و نقل و بار انتظارات مردم برای استفاده بهینه از وسایل حمل‌ونقل عمومی را در اختیار تصمیم‌ سازان شورای اسلامی شهر قرار دهد تا تصمیم شایسته‌ای نیز در این زمینه گرفته شود.
چگینی ادامه داد: با افزایش اتوبوس‌ها و کاهش زمان سفر، استقبال مردم از سیستم حمل‌ونقل عمومی افزایش خواهد یافت، علاوه بر آن توجه ما معطوف به اخلاق‌مداری رانندگان اتوبوس و احترام به حقوق شهروندی مردم است که همین مسئله نیز افزایش استقبال مردم از حمل‌ونقل عمومی را به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه هوشمندسازی از دیگر مسائل تأثیرگذار در بهبود کیفیت خدمات‌رسانی در سیستم حمل‌ و نقل عمومی است که به موجب اختلافاتی که در قرارداد پیمانکار مربوطه و شهرداری شکل گرفته است، هنوز محقق نشده است، افزود: پیمانکار این پروژه به نوعی انحصاری است و ما مجبور هستیم برای حل اختلافات پیش آمده با این شرکت مذاکره کنیم تا سیستم دستگاه الکترونیکی دریافت کرایه در اتوبوس‌ها فعال شود بنابراین در این زمینه مکاتباتی را با شرکت فراکارت انجام دادیم تا حقوق شهروندانی که کارت‌های هوشمند را در اختیار دارند، حفظ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار