مدیر آموزش و پرورش ناحیه ٢ کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ٢ کرمانشاه گفت: برای رفع و جبران افت تحصیلی ناشی از عدم حضور فیزیکی دانش آموزان در کلاس درس در مدت زمان باقیمانده به پایان سال تحصیلی طرح تثبیت یادگیری در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۰۴۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵ 19 April 2022

علی اشرف باقری فرد در گفتگو باخبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ۴۴ هزار و ۹۳۶ دانش آموز در مقاطع متوسطه اول، متوسطه دوم، آموزش ابتدایی و تعداد ۲ هزار و ۳۵۰ نوآموز پیش دبستانی در آموزش و پرورش ناحیه ۲ تحصیل می‌کنند.

وی افزود: بنا به دستورالعمل و دستور وزارت آموزش و پرورش و تلاش بر حضوری بودن کلاس‌ها همچون سایر نواحی و مناطق دیگر ما نیز کلاس هایمان را به صورت حضوری دایر کردیم و حدود ۹۵ درصد از دانش آموزان در کلاس به شکل حضوری شرکت کرده و مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرمانشاه با بیان اینکه در روز ۱۴ فروردین بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان ما در کلاس‌ها حضور داشتند، تصریح کرد: این امر با استقبال دانش آموزان و اولیای آن‌ها مواجه شد، سایردانش آموزان نیز به دلیل عدم رضایت اولیا یا ابتلا به بیماری کرونا موفق به حضور در کلاس‌های درس نشدند.

وی گفت: در تمام مدارس ما پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه است و درب ورودی مدارس پمپ‌های پدالی برای ضدعفونی کردن همچنین ماسک به تعداد در کلاس‌ها و آموزشگاه تعبیه کردیم تا بتوانیم ماسک در اختیار دانش آموزان فاقد ماسک قرار دهیم، با توجه به زمان اندک باقیمانده به پایان سال تحصیلی جهت تقویت بنیه علمی دانش آموزان تدابیری اندیشیده شده از جمله شناسایی دانش آموزانی که به تلاش برای یادگیری احتیاج دارند و طرح تثبیت یادگیری را در کلیه مدارس اجرا کردیم که در واقع همان تقویت بنیه علمی دانش آموزان در ساعت‌های فوق برنامه است.

وی در خصوص ترک تحصیل برخی از دانش آموزان، متذکر شد: علت اصلی ترک تحصیل دانش آموزان ناشی از اختلافات خانوادگی است، دانش آموزان کار و یا دانش آموزانی که به علت اختلافات قومی و قبیله‌ای مجبور به کوچ شدند، برخی از دانش آموزان دختر نیز ازدواج زودهنگام داشته و ترک تحصیل کردند.

باقری فرد تاکید کرد: تلاش ما این است در ایام باقیمانده بخشی از افت تحصیلی دانش آموزان که در طول سال تحصیلی جاری بوده جبران شود و احساس رضایتمندی را در میان دانش آموزان و اولیا آن‌ها رقم بزنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار