کد خبر: ۱۰۱۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ 21 December 2021

یک رابطه با کیفیت بالینی و بیمار می تواند پیامدهای سلامتی را از طریق ارتباط بازتر و صادقانه تر بین بیماران و پزشکان بهبود بخشد. بخشی از توسعه و تقویت یک رابطه نزدیک، یک مصاحبه متفکرانه و متمرکز بر رابطه است. با هم یک سری از نظرات و سوال های دکتر سعید البرزی شیراز را می بینیم :

نظرات و سوالات بیماران در مورد پزشک حاذق زنان و زایمان دکتر البرزی

 

چه مشکلات سلامتی ای دارید ؟

این سوال نشان دهنده علاقه به اولویت های سلامتی بیمار است. امید این است که در بیان اهداف خود احساس راحتی کنند.

از چه چیزی بیشتر می ترسید ؟

این نگرانی های اساسی واقعی بیمار را لمس می کند. علاوه بر دستیابی به تشخیص دقیق، اطمینان کامل مستلزم رسیدگی به این نگرانی ها است.

زندگی برای شما در طول هفته چگونه گذشت ؟

پرسیدن در مورد تجربیات بیماری همه گیر می تواند چالش های بیمار را در طول همه گیری نشان دهد و به شما در رفع نگرانی های آنها کمک کند.

شما و شریک زندگیتان چگونه با یکدیگر آشنا شدید؟

این سوال در مورد شرایط زندگی بیمارانم چیزهای زیادی به من آموخت. سؤالات ساده در مورد کار، وضعیت تأهل و فرزندان مهم هستند، اما این سؤال کنجکاوی را برمی انگیزد. برای بیماران مجرد می توانید سوالاتی در مورد افراد مهم زندگی آنها بپرسید.

می توانید از خود بیشتر بگویید ؟

این دستور ساده نشان دهنده علاقه واقعی به داستان یک بیمار است. می‌توانید درباره بیمار خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، که هم برای تشخیص و هم برای ایجاد ارتباط عمیق‌تر مفید است.

 

نظرات و سوالات بیماران در مورد پزشک حاذق زنان و زایمان دکتر البرزی

 

در اینجا پنج سوال متداول از بیماران با نکاتی برای پاسخگویی وجود دارد:

چه زمانی می توانم به پزشک مراجعه کنم؟

در بیشتر محیط های مراقبت های بهداشتی، بیمار قبل از مراجعه به پزشک دکتر البرزی به پرستار مراجعه می کند. و گاهی اوقات، مهم نیست که چقدر برای مراقبت از آن بیمار تلاش می کنید، آنها فقط می خواهند بدانند چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنند. از آنجایی که به احتمال زیاد شما زمان دقیقی برای ورود پزشک به اتاق معاینه ندارید (آیا می توانید زمان یا مکان دقیقی را برای پزشک بیابید؟)، فقط در حد توان خود پاسخ دهید، حتی اگر آن پاسخ باشد. این است: "متاسفم، نمی دانم، اما می توانم شما را بررسی کنم."

سعی کنید به یاد داشته باشید زمانی که بیمار یا یکی از بستگانش از پزشک درخواست می کند، واقعاً به شما یا کاری که انجام می دهید نیست. تا جایی که می توانید مودبانه و دلسوزانه پاسخ دهید.

چه زمانی می توانم غذا/دارو/ویزیت دریافت کنم؟

برای پرستارانی که در بیمارستان ها یا در بیمارستان کار می کنند، بسیار مهم است که به رژیم غذایی یا دارویی خاص بیمار پایبند باشند. همچنین می تواند برای بیماری که بیهوشی او به تازگی از بین رفته است بسیار خسته کننده باشد و آنها را واقعاً گرسنه نگه دارد زیرا باید چندین ساعت قبل از عمل جراحی ناشتا می ماند.

برخلاف سؤال قبلی، این سؤال معمولاً پاسخ خاصی دارد، اما ممکن است پاسخ مورد نظر بیمار نباشد. با همدلی پاسخ دهید و تا جایی که می توانید با آنها در مورد برنامه آنها شفاف باشید، خواه در مورد غذا، دارو یا بازدیدکنندگان صحبت می کنید.

 

چه مدت طول می کشد تا نتایج آزمایش من مشخص شود؟

بله، یک سوال زمان بندی دیگر. پرستاران عموماً برای بیماران بیشتر از پزشکان یا متخصصان در دسترس هستند، بنابراین شما فردی هستید که در صورت نگرانی و منتظر بودن با او تماس می گیرند. مدیریت انتظارات بیمار اغلب بخش بزرگی از ارتباط پرستار و بیمار است، بنابراین اگر نمی دانید وقت نگذارید. ایده خوبی است که برای کمک به پاسخ دادن به این سوال بیمار، یک خط پایه برای روش‌هایی که زیاد مشاهده می‌کنید داشته باشید، اما گفتن «مطمئن نیستم، می‌توانم شما را بررسی کنم» نیز کاملاً قابل قبول است.

دکتر گفت _______ یعنی چی؟

این یکی دیگر از سوالات دشوار بیمار است. گاهی اوقات بیماران پس از خروج پزشک از اتاق، سؤالی را مطرح می‌کنند، یا زمانی که پزشک در اتاق بود، گیج می‌شدند، اما می‌ترسیدند توضیح بخواهند، بنابراین از شما می‌پرسند. گاهی اوقات به سادگی تعریف یک اصطلاح پزشکی است که آنها متوجه نشده اند، اما گاهی اوقات از شما می خواهند که تشخیص پزشک را به مقیاس شدت ترجمه کنید. مثلاً "دکتر گفت من باید هفته آینده برای آزمایش دیگری برگردم، اینقدر بد است؟"

نظرات و سوالات بیماران در مورد پزشک حاذق زنان و زایمان دکتر البرزی

 

فقط تشخیص دکتر و غرایز خود را در این مورد دنبال کنید. اگر بیمار را نگران می کنید تا جایی که می توانید آرام کنید، اما با او واقع بین باشید. گاهی اوقات تعادل دشواری با همه این سؤالات بیمار است، اما تفاوت بزرگی برای بیماران شما ایجاد می کند که بدانند کسی وجود دارد که به آنها اهمیت می دهد تا به سؤالات آنها پاسخ دهد.

آیا می توانم در آینده پزشک خودم را تغییر دهم ؟

همان طور که قبلا هم اشاره شد، طبق بیماری شما و عمل صورت گرفته ( در صورت وجود ) بهتر است فقط با پزشک زنان و زایمان خود در ارتباط باشید. اگر در مسافرتی بودید یا مکان زندگی تان تغییر کرد شما می توانید زیر نظر پزشک خود از دارو ها و تجویز ها استفاده کنید و با شماره تماس های موجود در سایت در ارتباط باشید.

اگر در شرایط حاد و سخت تری بودید لطفاً حتما با پزشک خود مشورت نموده و سپس تصمیم به تغییر پزشک خود دهید زیرا شما از عوارض بعدی و مشکلات خود در آینده بی خبر هستید و دکتر البرزی طبق درمان چندین ماهه برای شما تجویز کرده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار