مدیر مرکز آموزشی درمانی حضرت امیرالمومنین(ع) اراک گفت: اولین مخزن کرایوژنیک اکسیژن مایع در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک نصب شد.
کد خبر: ۱۰۱۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱ 14 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا صادقی افزود: اولین دستگاه مخزن اکسیژن کرایوژنیک (جداسازهای هوا) مایع با ظرفیت نگهداری ۳۰ هزار لیتر وارد استان شد و در بیمارستان امیرالمومنین(ع) مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی یادآورشد: خلوص بالا در مقایسه با سایر روش های تولید اکسیژن؛ یعنی PSA در دستگاه های اکسیژن ساز مایع و سیلندرهای شارژ شده در جایگاه های مخصوص و همچنین هزینه تمام شده اکسیژن تولیدی پایین تر در مقایسه با تامین و شارژ سیلندر اکسیژن از خصوصیات بارز این سیستم است.
وی تاکید کرد: حجم اکسیژن گازی تولیدی این سیستم در شرایط شارژ کامل، معادل حدود پنج هزار و دویست عدد سیلندر اکسیژن ۴۰ لیتری است که از جنبه مالی هم برای بیمارستان بسیار پرمنفعت است.
صادقی در ادامه با اشاره به اینکه این مخازن نه تنها در شرایط کنونی، بلکه در شرایط عادی بخصوص برای بخش های ویژه بسیار مهم و کاربردی خواهند بود، یادآورشد: برای تامین این سیستم نزدیک به یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان هزینه شده است.
مدیر بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک گفت: مخزن کرایوژنیک فشار و انداره استاندارد می باشد که مطابق با الزامات اقتصادی و مقدار مصرف، تولید و توزیع می شود.
وی گفت: این دستگاه که از جداره های فولادی خاص و یک لایه میانی عایق برای جلوگیری از تبادل حرارتی و یک سیستم کندانسینگ برای تبدیل اکسیژن مایع به گاز تشکیل شده است، اکسیژن مایع را در نقطه جوش خود،یعنی حدود ۱۸۲- نگهداری کرده و پس از خروج از مخزن با تبادل حرارتی و استفاده از سیستم کندانسینگ، با فشار و فلو کنترل شده و البته با خلوص نزدیک به صدرصد به شبکه مصرف انتقال می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار