نرخ میزان باروری و جانشینی در کرمانشاه 1.6 تا 1.7 درصد است

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با بیان اینکه نرخ میزان باروری و جانشینی در این استان 1.6 تا 1.7 درصد است، گفت: مطلوب‌ترین وضعیت برای حفظ وضعیت جمعیت عدد 2.1 درصد است.
کد خبر: ۴۳۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 12 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس ،علی‌رضا قبادی امروز  با اشاره به راهکارهای مناسب در راستای افزایش جمعیت، اظهار داشت: عدد باروری و نرخ جانشینی در استان
کرمانشاه 1.6 تا 1.7 درصد است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با بیان اینکه عدد باروری و نرخ جانشینی در سطح کشور 1.8 درصد است، گفت: مطلوب‌ترین وضعیت برای حفظ وضعیت جمعیت عدد 2.1 درصد است یعنی هر خانواده حداقل باید 2 فرزند را دارا باشد.

وی پایین آوردن سن ازدواج، ترغیب و تشویق زوج‌های جوان در سال‌های نخست ازدواج برای فرزندآوری را راه‌حل معضل جانشینی جمعیتی دانست و ادامه داد: ازدواج و فرزند‌آوری یکی از ارکان تقویت و تعادل بخشی در حوزه جمعیتی در کشور است.

قبادی برای ثبیت وضعیت فعلی جمعیت استان، متذکر شد: باید عدد باروری و نرخ جانشینی در استان را حداقل به 2 درصد برسانیم، چرا که پایین آمدن نرخ فرزند‌آوری و جمعیت موجب مشکلات زیادی در زمینه نسل بعدی و پیر سالی می‌شود.

این مسؤول با اشاره به مشکلات ادامه این روند، متذکر شد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت، سال 1430 به نرخ سربه‌سر جمعیت می‌رسیم یعنی ممکن است به نرخ رشد منفی هم برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار