امام جمعه کرمانشاه:

معرفت دینی فرزندان با تربیت صحیح شکل می‌گیرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: معرفت دینی فرزندان با تربیت صحیح شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱ 27 September 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه امروز (ششم مهرماه)، اظهار کرد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی بی‌حجابی حرام شرعی و سیاسی است.

وی افزود: اساس تعلیم و تربیت در خانواده شکل می‌گیرد یعنی مربیان اصلی که نسل بعد را تربیت می‌کنند پدران و مادران جامعه هستند و خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی، بزرگترین تاثیر را در تربیت نسل بعد جامعه ایفا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: نقش خانواده در تربیت فرزندان و نسل بعد از فضای جامعه یعنی معلم بیشتر است و لذا می‌بینید خانواده‌هایی که پدر و مادر اهل تقید دینی دارند فرزندانشان هم غالباً مانند پدر و مادر عمل می‌کنند و معرفت دینی دارند.

غفوری ادامه داد: خانواده‌های متدین معمولاً فرزندان متدینی را تربیت می‌کنند مادری که اهل حجاب و رعایت حدود شرعی است فرزند کوچکش هم حجاب علاقه نشان می‌دهد و مقید است که چادر بپوشد و با عشق و علاقه این کار را انجام می‌دهند یا مادران و پدرانی که اهل نماز اول وقت هستند فرزندانی تربیت می‌کنند که به آداب نماز را رعایت می‌کنند و برای نماز حرمت قائل هستند موقع نماز خواندن لباس پاکیزه می‌پوشند و خود را معطر می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: خانواده‌ها باید بدانند اگر فرزندشان عمل صالح انجام می‌دهد ناشی از تربیت والدین است و تا پایان عمرش و در تربیت فرزندانش در نسل بعد، ثوابش برای پدر و مادرش است و در آن ثواب شریک هستند.

غفوری تشریح کرد: خانواده‌هایی که اهل گناه هستند و به خاطر فضای فرهنگی در خانواده گناه به نسل بعد منتقل می‌شود هر آنچه انجام می‌دهند پدر و مادر در آن گناه شریک هستند و گناه این فرد هم به پای خودش و هم به پای پدر و مادرش نوشته می‌شود.

وی عنوان کرد: برای خانم‌ها و آقایان در پوشش حدود شرعی تعیین شده برای خانم مسلمان ۲ دست تا مچ و قرص صورت مجاز است و بقیه بدن باید از دید نامحرم پوشیده شود از موی سر تا اجزای بدن از مچ به بالاتر این‌ها همه باید پوشانده شود و اگر پوشانده نشود به فرمایش مقام معظم رهبری گناه شرعی و سیاسی است.

غفوری بیان کرد: در آیه هشت سوره مائده خداوند به مومنان خطاب می‌کند ای کسانی که ایمان آورده‌اید شما در همه امور زندگی برای خدا و تحقق عدالت قیام کنید مبادا آنجا که با کسی خصومت دارید به عدل شهادت ندهید و شهادت باطل بدهید در همه امور زندگی عدالت خواهی و در مسیر عدالت قدم بردارید و تقوای الهی را پیشه کنید خداوند از همه امور مطلع است و بر همه امور اشراف دارد و حتی از نیات شما هم آگاه است.

غفوری ادامه داد: در روز گردشگری و جهانگردی قرار داریم، که استان کرمانشاه در این عرصه حرف زیادی برای گفتن دارد از عرصه‌های فرهنگی، میراثی و تاریخی کرمانشاه آنطور که باید در امر گردشگری مطلوب استفاده نشده است بسیاری از سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌شد از طریق بخش خصوصی برای رونق گردشگری انجام داد که به دلیل موانعی که در استان کرمانشاه وجود دارد و سهم خواهی‌های افراد ذینفع بزرگترین مانع برای استان کرمانشاه شد و باعث شده در این عرصه سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی انجام نشود.

غفوری با توجه به روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطین ادامه داد: حدود ۱۶ هزار کودک مظلوم فلسطینی در یک سال گذشته به شهادت رسیدند که این مظلومیت در تمام جهان آشکار است، ترور فرماندهان حزب الله در یک بمباران که ۱۶ نفر از آنها به شهادت رسیدند و چهار نفر از آنان از فرماندهان حزب‌الله بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست بنیادی امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نابودی اسرائیل است، نظام جمهوری اسلامی ایران اسرائیل را مطلقاً به رسمیت نمی‌شناسد و جبهه مقاومت و امت اسلامی پیروز خواهند شد و هیچگاه در مقابل دشمنی که به صغیر و کبیر رحم نکرده است سلاحشان را به زمین نخواهند گذاشت.

انتهای پیام/

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار