بازرسان نباید نسبت خویشاوندی با نامزدها داشته باشند

دبیر هیات بازرسی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای استان کرمانشاه گفت: اگر مشخص شود که بازرسان انتخاب شده در شعب رای با نامزدهای انتخابات نسبت سببی و یا سلبی دارند برای انجام این مسئولیت حذف می شوند.
کد خبر: ۱۸۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 16 February 2016
دبیر هیات بازرسی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای استان کرمانشاه گفت: اگر مشخص شود که بازرسان انتخاب شده در شعب رای با نامزدهای انتخابات نسبت سببی و یا سلبی دارند برای انجام این مسئولیت حذف می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام عبدالله عزیزی روز سه شنبه در جلسه توجیهی و هماهنگی بازرسان انتخابات شهرستان کرمانشاه که در تالار شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: براساس اصل ششم قانون اساسی، اداره امور کشور به اتکا آراء عمومی از طریق شرکت در انتخابات عنوان شده است.

وی با تاکید براینکه انتخابات مقوله ای مهم و نقش آفرین است ادامه داد: برهمین اساس وزارت کشور از تمام ظرفیت ها در انتخابات پیش رو بهره جسته است.

عزیزی به دو اصل مهم 25 و 76 قانون انتخابات اشاره کرد و گفت: اصل 25 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 76 آیین نامه اجرایی مجلس خبرگان رهبری می گوید وزارت کشور مامور اجرای قانون انتخابات، مسئول برگزاری و حسن انجام آن است.

بازرسان انتخابات نمایندگان وزارت کشور هستند

به گفته عزیزی، وزارت کشور در این دوره انتخابات که پنجمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است از همه ظرفیت ها استفاده کرده و برای هر شعبه اخذ رای چه ثابت و چه سیار یک بازرس انتخاب شده است.

این مسئول با تاکید براینکه بازرسان تنها در روز انتخابات و در فرآیند رای گیری مسئولیت بازرسی را برعهده ندارند اظهار کرد: براساس این دو اصل قانونی هرچه به روزهای انتخابات نزدیکتر می شویم بازرسان انتخاباتی به عنوان بازرسان وزارت کشور علاوه براینکه مسئولیت برگزاری انتخابات را برعهده دارند برای رعایت قانون و هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات باید تلاشی دوچندان داشته باشند.
عزیزی با اشاره براینکه بازرسان و سربازرسان انتخابات به عنوان نمایندگان وزارت کشور هستند
تصریح کرد: این نظارت باید در همه مراحل انتخابات ایجاد شود تا کسی از حریم قانون تجاوز نکند.

دبیر هیات بازرسی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای استان کرمانشاه از تعیین 31 قاضی مجرب و خوشنام برای برخورد با تخلفات انتخاباتی در سطح استان خبر داد.

وی افزود: براساس ماده 17 قانون انتخاباتی در صورت نقض قانون در هریک از شعب توسط افراد حقیقی، مراتب از طریق بازرسان و سربازرسان به قاضیان تعیین شده اعلام می شود.

به گفته عزیزی، براساس ماده 79 قانون انتخابات، افرادی که به عنوان اشخاص حقوقی علاوه بر خدمت در دستگاه حاکمیتی، در فرآیند انتخابات کار می کنند در صورت بروز تخلف قانونی برخورد لازم با آنها صورت می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار