استاندار بوشهر تأکید کرد

کاهش اطاله دادرسی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز

استاندار بوشهر گفت: اطاله دادرسی به پرونده‌های قاچاق مشکلاتی ایجاد کرده که باید مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در اداره کل تعزیرات حکومتی استان بوشهر کاهش یابد.
کد خبر: ۱۲۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 05 November 2015
تابناک بوشهر: مصطفی سالاری دیروز (جهارشنبه) در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر ضمن تبریک و گرامیداشت  13 آبانماه و روز دانش آموز با تاکید بر کاهش اطاله دادرسی پرونده‌های قاچاق در استان بوشهر اظهار داشت: ماندگاری و مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در اداره کل تعزیرات حکومتی استان بوشهر باید کاهش یابد.

وی با اشاره به مشکل عدم فضای مناسب برای انباشت کالاهای مکشوفه توسط نیروی انتظامی در اختیار اداره تعزیرات حکومتی افزود: ایجاد انبارهایی فعال با ظرفیت مناسب و مجهز به سیستم سرمایشی برای نگه‌داری موقت کالاهای قاچاق فسادپذیر و یا موادغذایی  مکشوفه در شهرهای استان بوشهر مورد ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر ضمن اشاره به تبصره 2 ماده 53 قانون مبارزه با قاچاق کالا برای جلوگیری از اتلاف سرمایه ارزی در حوزه کالاهای فاسد شدنی بیان کرد: با تنظیم ساز و کاری مناسب دریک رقابت سالم بخشی از کالاهای مکشوفه فساد پذیر که مورد تایید استاندارد و دستگاههای مربوطه هستند برای جلوگیری از اتلاف سرمایه در بازارهای مختلف عرضه شود.

وی از تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها در تعزیرات حکومتی استان بوشهر به عنوان نقطه قوت این سازمان یاد کرد و گفت: تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در سیستم تعزیرات و انهدام کالاهای فاسد شده و تاریخ مصرف گذشته و تسریع در رسیدگی به وضعیت کالاهای مکشوفه سبب می‌شود فضای مناسب بیشتری برای ساماندهی به امر مبارزه با قاچاق کالا در استان در اختیار داشته باشیم.

استاندار بوشهر با تاکید بر تامین فضای مناسب و انبار مجهز به سیستم امنیتی و انبارداری برای نگه‌داری کالای قاچاق گفت: تا پایان امسال در تمامی بنادر و شهرهای مختلف استان بوشهر برای نگهداری کالای قاچاق انبار مجهز به امکانات لازم راه‌اندازی شود.

سالاری تاکید کرد: توسط سازمان اموال تملیکی و تعزیرات حکومتی سازوکاری ارائه که مجوز فروش فوری کالاهای فساد پذیر در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر شود تا از انباشت کالا در انبارها و اتلاف سرمایه‌ها جلوگیری شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار