در گفتگو با تابناک مطرح شد:

توضیحات مدیرکل محیط زیست بوشهر از کشف یک‌قلاده پلنگ ایرانی در تنگ شیرینه استان بوشهر+فیلم

گروه استان‌ها- مدیر کل محیط زیست استان بوشهر با اشاره به مشاهده یک‌قلاده پلنگ ایرانی در کوه‌های بیرمی اظهار داشت: این پلنگ در تنگ شیرینه در شهرستان تنگستان مشاهده شده که بخشی از کوه‌های بیرمی است و در چند سال اخیر، شاهد روند افزایشی جمعیت حیوانات شاخص علی‌الخصوص پستانداران در این تنگه هستیم.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶ 25 September 2024

عبدالرحمن مرادزاده در گفت و گو با خبرنگار "تابناک بوشهر" با اشاره به مشاهده یک‌قلاده پلنگ ایرانی در کوه‌های بیرمی اظهار داشت: این پلنگ در تنگ شیرینه در شهرستان تنگستان مشاهده شده که بخشی از کوه‌های بیرمی است.

وی افزود: تنگ شیرینه به واسطه شرایط اقلیمی و زیستی، ظرفیت بالایی در جذب حیوانات داشته و در چند سال اخیر، شاهد روند افزایشی جمعیت حیوانات شاخص علی‌الخصوص پستانداران در این تنگه هستیم.

مدیر کل محیط زیست استان بوشهر خاطر نشان کرد: محیط‌بانان استان بوشهر آمادگی کاملی برای حفاظت از مناطق زیستی استان دارند و به فضل الهی به اهداف مورد نظر برسیم.

مرادزاده تصریح کرد: فیلمبرداری از این قلاده پلنگ با استفاده از دوربین تله‌ای انجام شد و خدمات‌رسانی به طور ویژه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در سایر کوه‌ها و مناطق حفاظت شده نیز، دوربین‌های تله‌ای برای ثبت احتمالی حضور پلنگ و سایر حیوانات شاخص کار گذاشته شده است.

مرادزاده تصریح کرد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای محافظت از پلنگ ایرانی و سایر حیوانات شاخص و کمیاب، به کار گرفته شده است.



انتهای پیام/گ

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار