عضو کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان:
تابناک: عضو کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان گفت: باید به دنبال آب‌های گمشده‌ای که از بالا دست و پایین دست زاینده‌رود به صورت غیر مجاز برداشت می‌شود رفت تا رودخانه زاینده‌رود فصلی نماند.
کد خبر: ۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴ 03 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، احمد خاتون‌آبادی، با اشاره به جریان مجدد آب در زاینده‌رود اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر آبی در رودخانه وجود ندارد و برای جریان دائمی آب در رودخانه با محدودیت روبه‌رو هستیم.

وی افزود: این آب تا روزهای پایانی اسفند جاری بوده و سخن فرماندار اصفهان مبنی بر جاری بودن آب در فروردین عملی نیست، مگر به تضمین بارندگی‌های بیشتر در منطقه کوهرنگ و ورودی سد بیشتر که این مسئله به میزان بارش‌ها بستگی دارد.

عضو کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: در کنار تمام عوامل، باید به دنبال آب‌های گمشده در بالادست و پائین‌دست رودخانه زاینده‌رود بود، آبهایی که هیچ جایی محاسبه نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت جریان دائمی آب در بستر رودخانه زاینده‌رود بیان کرد: باید به دنبال آب‌های گمشده بود، آب‌هایی که از بالا دست و پایین دست غیر مجاز برداشت شده و سبب فصلی شدن این رودخانه می‌شود.

خاتون‌آبادی با بیان اینکه برداشت‌های غیر مجاز در رودخانه زاینده‌رود باید از بین برود، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اگر بخواهیم اکوتوریسم را رونق دهیم، باید از برداشت‌های غیر مجاز از طریق پمپاژ در بالادست رودخانه جلوگیری کرده و و پیدا کردن آب‌های گمشده را دنبال کنیم.

وی با اشاره به وضعیت کشاورزان شرق اصفهان و مشکلات آنها اظهار داشت: آب بعدی در اواخر فروردین و ابتدای اردیبهشت جاری می‌شود و کشاورزان شرق اصفهان که حقابه تاریخی دارند و حدود 17 ماه است که آب نداشته‌اند، زندگی آنها نابود شده و اگر آب به آنها نمی‌رسید، حداقل کشت آنها از بین می‌رفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :