معاون آموزش و پرورش اصفهان تاکید کرد:
تابناک: معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ما در فرهنگسازی و تبدیل این نیاز و خواسته به روز نبوده و به شدت از فرزندان مان عقب تر هستیم كه این فاصله مسایل و مشكلات خاص خود را دارد.
کد خبر: ۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳ 03 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، در جلسه هفته امور تربیتی كه صبح امروز در مجتمع فرهنگی، آموزشی خانه معلم گلپایگان برگزار شد، محمدجواد احمدی با بیان اینكه كار تربیتی سخت است، اظهار داشت: سخت ترین كاری كه تاكنون برای بشر شناخته شده است، كار تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینكه ورود تكنولوژی ها فضای زندگی و اجتماعی را دگرگون كرده است، افزود: ما در فرهنگسازی و تبدیل این نیاز و خواسته به روز نبوده و به شدت از فرزندان مان عقب تر هستیم كه این فاصله مسایل و مشكلات خاص خود را دارد.

معاون پرورشی فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینكه عملكرد مسئولین امور تربیتی به هم نزدیك است، تصریح كرد: با توجه به اینكه الگوگیری ما در تربیت از متون اسلامی است، لذا باید با دیدگاه متفاوت نسبت به فعالیت در امور تربیتی اقدام كنیم.

در ادامه حبیب الله جمالی مدیریت اداره آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان ضمن تبریك هفته امور تربیتی و سالروز نهاد امور تربیتی با بیان اینكه كار معلمی باید به صورت علمی و هنری باشد، اظهار داشت: امروز دیگر شرایط مانند گذشته نیست و می طلبد كه امور تربیتی با هنرمندی كه در وجود مربیان پرورشی است به صورت علمی صورت گیرد تا مثمر ثمر واقع شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان امور پرورشی تصریح كرد: یكی از اقدامات خوبی كه در رابطه با شناسایی شهیدان مربی پرورشی صورت گرفت، كنگره ای به منظور پاسداشت این مربیان در تهران برگزار شد كه از ۳۲۵ نفر مربی پرورشی در كشور تجلیل به عمل آمد.

جمالی با اشاره به اینكه از ۳۲۵ شهید مربی پرورشی كشور ۵۱ مربی پرورشی مربوط به استان اصفهان و دو نفر آنان نیز شهیدان سیدمحسن حسینی و شهید مقدسی گلپایگانی هستند كه یادشان را گرامی می داریم، افزود: با توجه به اینكه یكی از اولویت های آموزش و پرورش امور تربیتی است، لذا در این راستا اولویت اول ما باید در حیطه فعالیت های پرورشی و توجه ویژه به نماز جماعت به عنوان یك امر اعتقادی قرار گیرد و مدیریت و دبیران نیز در امر با این رویه كه در برپایی نمازجماعت به دانش آموزان اجبار نباشد با دانش آموزان همراهی كنند.

مدیر اداره آموزش و پرورش گلپایگان ضمن تأكید بر باشكوه برگزار شدن مراسم آغازین روز مدرسه، خاطرنشان كرد: مربیان پرورشی نسبت به شناسایی دانش آموزان مستعد در زمینه های مختلف دینی، علمی، فرهنگی و هنری اقدام كنند تا نسبت به تشویق و ترغیب دیگر دانش آموزان به این امور برنامه ریزی شود.

در ادامه داود فیاضی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش گلپایگان با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در حوزه پرورشی این اداره، اظهار داشت: مربیان پرورشی ضمن انجام امور محوله اقداماتی در راستای برپایی نماز میثاق و وحدت در طول هفته، فعال كردن دارالقرآن و شناسایی دانش آموزان برتر قرآنی به منظور تجلیل از آنان و اعزام به اردو و اهدای جایزه اقدام كرده اند.

وی به دیگر برنامه های مربیان پرورشی اشاره كرد و افزود: برگزاری مراسم دعای عرفه، ایجاد محافل انس با قرآن، شركت دانش آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان، برگزاری مراسم جشن تكلیف به صورت متمركز (برای اولین بار )در گلپایگان، برپایی محفل مهدویت با حضور ۹۰۰ دانش آموز دختر و پسر، برپایی نمایشگاه قرآن، عترت و حجاب، برپایی ایستگاه نقاشی در روز ۲۲ بهمن و برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی با عنوان نماز اوج بندگی را از دیگر امور مربیان پرورشی برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم هفته امور تربیتی شهرستان گلپایگان با حضور معاون پرورشی فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان، مدیریت و معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان و مربیان پرورشی مدارس شهرستان گلپایگان در مجتمع فرهنگی آموزشی خانه معلم گلپایگان برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار