معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: جوجه‌ریزی برای مرغ مورد نیاز بازار در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان ۱۸ درصد رشد داشته است که بر این اساس نباید کمبودی در خصوص تامین گوشت مرغ وجود داشته باشد.
کد خبر: ۹۸۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ 17 August 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، سام مردانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید مرغ در سالجاری با کمبودی روبرو نیست و برای روزهای پیش رو با تولید روزانه بین ۸۰ تا ۹۰ تن جهت تامین نیاز مصرف‌کنندگان برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: چنانچه مشکلی در خصوص کمبود مرغ در استان وجود داشته باشد مربوط به بخش توزیع است چرا که هنوز سامانه رهتاب به طور کامل در خرده‌فروشی‌ها فعال نشده است.

به گفته وی، از سوی دیگر به واسطه تفاوت قیمت، بخشی از تولیدات استان به بازار استان‌های همجوار نشت می‌کند چرا که در یکی از استان‌هایی که قیمت مصوب کشور مبنی بر عرضه هر کیلوگرم گوشت مرغ به قیمت ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان را رعایت می‌شود، چهارمحال و بختیاری است.

مردانی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد خوراک طیور از طریق سامانه توزیع می‌شود، تصریح کرد: مشکلی در این خصوص وجود ندارد و مرغداری‌ها یک مرتبه برای یک دوره نهاده خریداری می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه در شایعه‌ای مبنی بر تعطیلی تعدادی از واحدهای تولید گوشت شترمرغ استان به سبب نبود تامین نهاده‌ها، توضیح داد: بسیاری از واحدهای استان در حال فعالیت هستند و تعدادی واحد نیز در حال احداث است و به زودی بهره‌برداری می‌شود و مشکلی در خصوص تامین نهاده‌ها وجود ندارد.

مردانی خاطر نشان کرد: به تازگی ۲۰ تن نهاده برای واحدهای پرورش شترمرغ استان تخصیص داده شده و واحدی به این علت تعطیل نشده است.

 نیاز روزانه مردم چهارمحال و بختیاری به گوشت مرغ ۸۰ تن اعلام شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار