معاون آموزش و مشارکت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آموزش نکات محیط زیستی برای ۱۲۸ هزار نفر عضو شورای شهر و شورای روستا در سراسر کشور در برنامه قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۶۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴ 17 April 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، نورالله مرادی ۲۸ فروردین ماه در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری طرح پرچمداری در هر استان خبرداد و اظهار کرد: هر استان یک موضوع تخصصی محیط زیست را در کشور پرچمداری می‌کند و در آن زمینه تولید محتوا انجام می‌دهد که استان چهارمحال و بختیاری در یکی از مهمترین موضوعات یعنی دانش سنتی (بومی) محیط‌زیست نقش پرچمداری را بر عهده دارد.

وی تولیدات دانش محور از طریق تهیه محتوا‌های ادبی را راهی برای ایجاد حسن هویت برای آن دانش دانست و افزود: ۲۴۰ مقاله در خصوص دانش محیط زیستی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از بین آن‌ها ۱۲۰ مقاله انتخاب شده و مجموعا ۱۳ مقاله در دو روز برگزاری این همایش ارائه خواهند شد.

مرادی از برگزاری هفت وبینار پیش از برگزاری همایش و شرکت کردن ۷۰۰ نفر از علاقمندان دانش سنتی محیط زیستی خبر داد و تصریح کرد: دانش سنتی هر استان به واسطه مقاله‌ها و طرح‌های ارائه شده در آن استان جمع می‌شود و در نهایت در یک اطلس دانش سنتی ایران به نمایش در خواهد آمد.

وی اظهار کرد: پس از اتمام این همایش، جلسات آسیب شناسی برگزار خواهد شد و نقاط ضعف و قوت به دقت بررسی خواهد شد تا برای همایش‌های آینده برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد و همچنین از تمام مقالات نهایت استفاده گرفته شود.

مرادی همچنین جزء‌نگری در دانش سنتی محیط زیست را از ویژگی‌های مقالات برگزیده دانست و گفت: آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است که با تفاهم‌نامه‌ها و کارگروه‌های ایجاد شده برای تعامل با سایر ادارات از این ظرفیت نهایت استفاده را خواهیم برد و تلاش کرده‌ایم که عموم مردم را در معرض اطلاعات و دانش صحیح و کافی قرار دهیم.

وی در پایان از آموزش نکات محیط زیستی برای ۱۲۸ هزار نفر عضو شورای شهر و شورای روستا در سراسر کشور اطلاع داد و افزود: ما برای اقشار مختلف از جمله ورزشکاران به خصوص مربیان و بازیکنان فوتبال، هنرمندان، روحانیون، دانشجویان و معلمان مقاطع مختلف و دیگر اقشار تاثیرگذار کلاس‌های آموزشی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم با دادن دانش‌های محیط زیستی به همگان از محیط زیست محافظت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار