پیکر محمدعلی صاعد اصفهانی شاعر و هنرمند بنام اصفهانی روز دوشنبه در اصفهان تشییع و در قطعه هنرمندان و نام آوران باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۹۸۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ 16 August 2021

محمدعلی صاعد اصفهانی  متولد سال ۱۳۰۲ در محله حاج رسولی‌های اصفهان بود که از مدت‌ها پیش در بستر بیماری به سر می‌برد، بعدازظهر روز گذشته (یکشنبه) به دلیل کهولت سن به دیدار حق شتافت.

پیکر این هنرمند صائب شناس امروز با حضور هنرمندان و هنر دوستان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا باغ رضوان اصفهان تشییع و در این مکان آرام گرفت.

صاعد اصفهانی سال‌ها در انجمن "عشیق" نزد استادانش صغیر اصفهانی و میرزا عباس خان شیدا آموخت و برای خود تخلص صاعد را برگزید.
بامنحل شدن این انجمن و تأسیس انجمن "کمال" به وسیله مرحوم شیدا، مرحوم صغیر و ۱۱ تن دیگر، او بار دیگر فعالیت‌های ادبی خود را ادامه داد و از سال ۱۳۵۴ نیز ریاست انجمن "کمال" را بر عهده گرفت.
وی سال‌ها نیز مدیریت انجمن ادبی "صائب" را بر عهده داشت و از آثار مکتوب او می‌توان به "آستان غزل"، "تجلی در منا" و "سبک شعر اصفهان" اشاره کرد.
آخرین اثر این شاعر کتاب "مجموعه مقالات سبک هندی" بود که از طرف دفتر تخصصی ادبیات و مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان به چاپ رسید و با حضور مسوولان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در منزل او رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پیامی به مناسبت درگذشت استاد محمد علی صاعد، شاعر فرزانه و معاصر اصفهانی نوشت: استاد صاعد عمر گرانقدرش را صرف شعر، ادبیات و مردمداری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی افزود : این شاعر فقید در زمان حیات درباره صائب تبریزی پژوهش‌های فراوانی کرده بود و تالیفات و کتاب‌های فراوانی در این زمینه انجام داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اینجانب درگذشت این شاعر گرانقدر را به هم استانی‌های عزیز و جامعه فرهنگ و ادب تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال، علو درجات آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان معزز آن شاعر فقید آرزومندم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار