پنج هزار تُن انواع علوفه برای مصرف دام عشایر در فصول پاییز و زمستان ذخیره‌ شد.
کد خبر: ۹۸۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸ 11 August 2021

مدیر کل عشایر اصفهان گفت: همه ساله، ذخیره‌سازیِ علوفه در نیمه نخستِ امسال برای مصرف دامِ عشایر در روزهای سردِ سال انجام می‌گیرد تا مشکلی برای تغذیه دام عشایر به وجود نیاید.

مختار اسفندیاری، بارشِ کمِ امسال را عاملِ کاهشِ رویشِ گیاهان و غذای دام در مراتع دانست و گفت: علوفه ی انبار شده در موعد مقرر در اختیار عشایر قرار خواهد گرفت.

وی به افزایش آبرسانیِ سیار در روزهای گرمِ گذشته اشاره کرد و افزود: روزانه، بیش از یک‌ میلیون لیتر آب با۱۰ دستگاه تانکرِ آب در بین جمعیت عشایر توزیع می شد.

آقای اسفندیاری با تأکید بر اهمیت احداث مجتمع‌های آبرسانی در استان گفت:  ۱۰ طرحِ مجتمعِ آبرسانیِ آبِ آشامیدنیِ عشایر، مهرِ امسال افتتاح خواهد شد که مقدار آبدهیِ تقریبیِ آنها ۳۰ لیتر بر ثانیه است.

وی به تأمین و توزیع گوشت قرمزِ موردِ نیازِ استان به میزان ۵۰ هزار رأس بز و میش اشاره کرد و از پیش بینیِ خریداریِ یک ‌میلیون رأس دام عشایر توسط شرکت پشتیبانی امور دام در سال جاری خبر داد.

مدیرکل عشایر اصفهان گفت: این اقدام، علاوه بر تأمین مایحتاجِ مردم، کاهش واردات گوشت قرمز را از کشورهای خارجی نظیر برزیل و ارمنستان به دنبال دارد.

بر اساس آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار