مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از پرداخت بیش از ۸۷۰ میلیارد ریال مستمری به مدد جویان تحت پوشش این نهاد در این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۸۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 08 August 2021

حسین دشتی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه هر ماه به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد مستمری پرداخت می‌شود، گفت: پرداخت مستمری به مددجویان برای تامین نیازهای اساسی آنها صورت می‌گیرد.

وی افزود: در سال های اخیر قدم های خوبی برای حمایت از اقشار نیازمند جامعه برداشته شده به طوری که مستمری پرداختی به مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد چندین برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه به ۴۱ هزار و ۴۳۸ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان اردبیل مستمری پرداخت می‌شود، بیان کرد: زنان سرپرست خانوار، سالمندان و سرپرستان خانوار از کار افتاده زیر ۵۵ سال که به علت بیماری تحت حمایت کمیته امداد هستند، مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

دشتی  اظهار کرد: به خانواده مددجوی تک نفره هر ماه سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، خانواده ۲ نفره پنج میلیون ریال، خانواده سه نفره هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، خانواده چهار نفره ۹ میلیون ریال و خانواده های پنج نفره نیز ۱۱ میلیون ریال مستمری پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: مددجویان کمیته امداد علاوه بر مستمری ماهانه هر ماه یارانه معیشتی و یارانه حامل های انرژی را نیز دریافت می کنند تا نیازهای اساسی آنها تامین و برخی از مشکلاتشان برطرف گردد.

بیش از ۸۷۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان اردبیل پرداخت شد

کمک‌های مردمی به مددجویان اردبیل بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: کمک‌های مردمی به مددجویان این نهاد در چهار ماه امسال در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 دشتی افزود: خیرین اردبیلی در چهار ماه امسال در مجموع ۳۴۷ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد در استان کمک کردند.

وی اظهار کرد: از این مقدار ۱۷۱ میلیارد ریال به صورت نقدی و ۱۷۶ میلیارد ریال نیز به صورت غیر نقدی بوده است که در اسرع وقت در اختیار ممدجویان نیازمند قرار گرفت.

وی بیان کرد: کمک‌های مردمی بر اساس سرفصل‌های حمایتی کمیته امداد در اسرع وقت در بین ۴۱ هزار و ۴۳۸ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان اردبیل توزیع می‌شود.

او با بیان اینکه افزایش کمک‌های مردمی به کمیته امداد نشاگر حسن اعتماد عمومی به این نهاد است، اضافه کرد: تمام کمک‌های مردمی در اسرع وقت و بر اساس سیستم نیازسنجی این نهاد در بین اقشار آسیب‌پذیر استان توزیع می‌شود.

بیش از ۸۷۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان اردبیل پرداخت شد

۵۱۰ نوعروس اردبیلی با حمایت کمیته امداد راهی خانه بخت شدند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۵۱۰ نفر از نوعروسان تحت حمایت این نهاد در چهار ماه امسال با دریافت کمک هزینه تامین جهیزیه، زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

 دشتی افزود: تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد است تا آنها بتوانند بی‌دغدغه و با آرامش خاطر زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه با کمک و همت خیرین و نیکوکاران  ۵۱۰ سری جهیزیه مناسب برای نوعروسان تحت حمایت  این نهاد تهیه شد، اظهار کرد: جهیزیه اهدایی نیکوکاران شامل یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جارو برقی و تلویزیون است که  در اختیار نوعروسان قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه ارزش ریالی هر سری جهیزیه ۱۵۰ میلیون ریال است، بیان کرد: برای تهیه این جیهیزیه ها در مجموع ۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزیه شده است.

وی اضافه کرد: به منظور حمایت از تولید داخل، تمامی لوازم اساسی اهدایی ساخت ایران است تا علاوه بر رفع مشکلات مددجویان، به رونق اقتصادی کشور نیز کمک شود.

او با بیان اینکه ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و ازدواج آسان در جامعه از جمله اولویت‌های کمیته امداد است، ادامه داد: هم اکنون تعدادی دیگر از  نوعروسان تحت حمایت این نهاد در استان پشت نوبت دریافت کمک هزینه جهیزیه هستند تا راهی خانه بخت شده و زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از مردم و خیرین خواست، با کمک‌های خود این نهاد را در اجرای هرچه باشکوه‌تر طرح کوثر که با هدف تهیه لوازم ضروری زندگی برای نوعروسان تحت حمایت اجرا می‌شود، این نهاد را بیش از پیش یاری کنند.

دشتی گفت: برای برپایی زندگی ساده، موفق و پایدار نوعروسان و فرزندان ذکور خانوارهای تحت حمایت کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی قبل، حین و بعد از ازدواج برگزار می‌شود که این امر باعث کاهش طلاق در بین آنها شده به طوری که طلاق در بین آنها کمتر از یک درصد می‌باشد.

بیش از ۸۷۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان اردبیل پرداخت شد

خیرین اردبیلی در عید قربان بیش از ۳۹ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد کمک کردند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: مردم و خیرین استان در عید سعید قربان امسال در مجموع بیش از ۳۹ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی برای تامین گوشت خانوارهای تحت حمایت این نهاد کمک کردند.

حسین دشتی افزود: از این مقدار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی و ۴۴۰ راس دام سبک و سنگین و  بیش از ۲۳ تن گوشت هم به صورت غیر نقدی بود.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه تمهیداتی برای تامین گوشت قربانی خانوارهای تحت حمایت در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: تمامی مراحل ذبح تا توزیع گوشت قربانی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و موازین دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت صورت گرفت.

وی بیان کرد: با کمک و یاری مردم و خیرین و نیکوکاران، گوشت قربانی در اسرع وقت در بین اکثر خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل توزیع شد.

بیش از ۸۷۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان اردبیل پرداخت شد

۴۹ مددجو در استان اردبیل صاحب شغل شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در چهار ماهه اول امسال ۴۹ مددجوی تحت حمایت این نهاد در استان با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی صاحب شغل شدند.

حسین دشتی افزود: برای فراهم کردن زمینه اشتغال این ۴۹ نفر مددجو در استان اردبیل در مجموع ۹۲ میلیارد ریال تهسیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این افراد پس از شرکت در کارگاه‌های آموزشی فنی و تخصصی و دریافت تسهیلات اشتغال و خودکفایی طرح‌های خود را به مرحله اجرا درآوردند، اظهار کرد: همکاری‌ و تعامل بانک‌های عامل موجب اشتغال مناسب و پایدار مددجویان شده است.

وی بیان کرد: در حوزه دامداری ، کشاورزی ، صنایع دستی ، فرش و گلیم با ارائه تسهیلات گام‌های موثری در راستای خودکفایی خانواده‌های نیازمندان صورت گرفته است.

او با اشاره به اینکه مددجویان جزو خوش‌ حساب‌ترین مشتریان بانک ها هستند، اضافه کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته خانوارهای تحت حمایت دارای کمترین معوقات بانکی هستند.

وی ادامه داد: خوش‌حسابی در بازپرداخت وام‌ها باعث شده تا بانک‌های عامل بر اساس حسن اعتماد، تسهیلات خود را پس از طی مراحل قانونی در سریع‌ترین زمان ممکن به مددجویان اعطا کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: این نهاد پس از استعدادسنجی و مهارت آموزی، مددجویان را به بانک‌های عامل معرفی می‌کند که این امر علاوه بر موفقیت در اجرای طرح، موجب شده تا آنها به موقع اقساط خود را پرداخت کنند.

دشتی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های شغلی بر اساس استعداد، علاقه و نیاز بازار کار برای مددجویان برگزار می‌شود، افزود: به کارفرمایانی که مددجوی این نهاد را به کار گیرد، بسته‌های تشویقی ارائه می‌شود.

او رسیدن به خودکفایی و استقلال مالی خانوارهای تحت حمایت را اولویت‌های کمیته امداد استان اردبیل برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با مشارکت گسترده خیرین و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی کمیته امداد استان اردبیل شاهد ریشه‌کنی فقر و محرومیت از جامعه باشیم.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت جهادگران کارآفرین و نیروهای جهادی در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت بیان کرد: استفاده از ظرفیت آنها مسیر توانمندسازی و خوداتکایی خانوارهای تحت حمایت را هموارتر می کند.

وی رفع موانع فضای کسب ‌و کار، بازاریابی و فروش تولیدات مددجویان و ایجاد بازار کار مناسب را در توانمند سازی و خود اتکایی خانوارهای تحت حمایت بسیار مهم دانست و اضافه کرد: این نهاد همچنان نیازمند یاری و کمک های مردم و خیرین برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان است تا بخشی از نیاز ها و مشکلات اساسی آنها مرتفع گردد.

وی ادامه داد: مردم و خیرین می‌توانند با شماره‌گیری کد آنی‌ پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۵۲ نزد بانک ملی به نام کمیته امداد استان اردبیل به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوارهای بی‌بضاعت استان برسانند.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: برای آشنایی از نحوه کمک‌رسانی به محرومان جامعه سامانه پیامکی ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ این نهاد نیز در اختیار مردم و نیکوکاران قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ۴۱ هزار و ۴۳۸ خانوار با جمعیت بیش از ۸۰ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار