تابناک: در اصفهان نزدیک‌ترین و بهترین پیست، پیست فریدون‌شهر است که متاسفانه هر سال تعداد زیادی زخمی و حتی در مواردی کشته داده است. علت به وقوع پیوستن این اتفاقات دردناک استفاده مردم از تیوپ به جای تخته اسکی است.
کد خبر: ۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴ 03 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، هر ساله در زمستان خانواده‌های ایرانی به فکر ورزش‌های زمستانی می‌افتند و برای تفریح و سیاحت بیشتر به پیست‌های اسکی و برف در سراسر کشور می‌روند. اما در اصفهان نزدیک‌ترین و بهترین پیست، پیست فریدون‌شهر است و هر سال تعداد زیادی زخمی و حتی در مواردی کشته داده است. علت به وقوع پیوستن این اتفاقات دردناک استفاده مردم از تیوپ به جای تخته اسکی است و همین موضوع باعث شده که اتفاقات ناگواری برای هم‌وطنان بیافتد.

دبیر هیئت اسکی استان اصفهان با بیان اینکه پیست فریدون‌شهر سال گذشته 200 مصدوم را به بیمارستان اعزام کرد گفت: سال گذشته تعداد مصدومان بیش از 200 نفر بود، اما دویست نفر به بیمارستان فرستاده شدند و دیگران سرپایی درمان شدند و در این پیست هر هفته 15 مصدوم داشتیم.

محمود یسلیانی تعداد مصدومان سال جاری را 14 نفر دانست و افزود: علت بروز چنین حوادثی استفاده هم‌وطنان از تیوپ است که یک تفریح بسیار خطرناک می‌باشد و زمانی که شما سوار آن شوید هیچ‌گونه تسلطی بر روی تیوپ ندارید و ازدحام جمعیت در پیست باعث می‌شود که به یکدیگر برخورد کنند و موجب بروز حادثه شود.

دبیر هیئت اسکی استان اصفهان با اشاره به حوادث وحشتناکی که در این پیست به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: متأسفانه در این پیست گردن‌شکسته، کمر شکسته، پاشکسته و... را داشته‌ایم
وی افزود: بین فریدن و فریدون‌شهر محلی به نام داران وجود دارد که در آنجا نیز مردم تیوپ سواری می‌کنند، اما فاصله آنجا با جاده خیابان نزدیک است. متأسفانه سال گذشته به علت نبود کنترل روی تیوپ دو جوان از پیست منحرف شدند و به وسط جاده رفتند که درگذشتند.

یسلیانی در پاسخ به این سؤال که اگر شما مسوول هستید آیا نباید جلوی استفاده مردم از تیوپ را بگیرید، خاطرنشان کرد: ما بارها با بلندگو و زدن بنر به مردم اخطار می‌دهیم که از تیوپ استفاده نکنند و به‌جای آن وسایل اسکی، تیرول و اسنوموبیل را در پیست دایر کرده‌ایم تا بتوانند از این تفریحات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم به جای تیوپ از اسکی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: چوب‌های اسکی در پیست فریدون‌شهر از 20 هزارتومان شروع می‌شود و با آموزش و استفاده از دیگر امکانات حداکثر 50 هزار تومان است.

دبیر هیئت اسکی استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که چرا در پیست تیوپ اجاره داده می‌شود و مگر این کار اشتباه نیست، گفت: افرادی که تیوپ اجاره می‌دهند بیرون از منطقه پیست هستند و برخی از مردم نیز خودشان تیوپ می‌آورند و نمی‌توان با مردم و فروشندگان تیوپ برخورد شدیدی داشت و باید از مردم تقاضا کرد تا به جای استفاده از تیوپ از اسکی استفاده کنند.

یسلیانی ادامه داد: احتمال آسیب دیدگی با چوب اسکی بسیار کم است و در سال گذشته تنها دو حادثه با چوب اسکی داشته‌ایم که منجر به شکستن پا شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار