مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی از خسارت 50 درصدی خشکسالی به بخش زراعی شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ 03 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا عبدالله خسروی با بیان اینکه بیشترین خسارت خشکسالی در شهرستان سنقروکلیایی به بخش زراعی این شهرستان وارد آمده، گفت: خشکسالی باعث کاهش حدود 50 درصدی عملکرد بخش زراعی شهرستان شده است.

وی با اشاره به متکی بودن زراعت شهرستان به چشمه‌ها و قنوات، تصریح کرد: استان کرمانشاه 450 قنات دارد که 220 مورد آن در شهرستان سنقروکلیایی قرار دارد که با توجه به خشکسالی حادث شده اغلب این چشمه‌ها و قنات‌ها خشک شده و مابقی هم میزان آبدهی خیلی کمی دارند، لذا بخش زراعی شهرستان متاثر از خشکسالی دچار مشکلات زیادی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی با بیان اینکه شهرستان سنقروکلیایی 120 هزار هکتار اراضی زراعی دارد، گفت: از آنجایی که تنها 20 هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان آبی بوده و مابقی دیم هستند، این بخش تحت تاثیر خشکسالی متحمل خسارت های زیادی شده، به نحوی که تولیدات زراعی شهرستان در سال جاری به نصف کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در حالی که سال زراعی گذشته 120 هزار تن گندم در شهرستان سنقروکلیایی تولید شد امسال میزان گندم تحویلی به مراکز خرید تا این موقع از سال حدود 50 هزار تن بوده که با احتساب 25 هزار تن تولید خودمصرفی کشاورزان، در مجموع حدود 75 هزار تن تولید گندم در شهرستان داشته ایم که اندکی بیشتر از نصف تولیدات سال زراعی قبل است.

 خسروی سپس اشاره‌ای هم به وضعیت نامناسب باغات شهرستان تحت تاثیر خشکسالی داشت و گفت: خشکسالی باغات شهرستان را در معرض خشکی قرار داده است.

وی سپس اشاره‌ای هم به اقدامات انجام شده در شهرستان برای حمایت از کشاورزان در سال جاری داشت و گفت: برای حمایت از کشاورزان 50 کیلومتر لوله برای ایجاد خطوط انتقال آب به صورت رایگان بین کشاورزان توزیع شده است.

 خسروی افزود: همچنین 10 دستگاه تانکر برای آبرسانی سیار به صورت کوتاه مدت در اختیار کشاورزان شهرستان قرار گرفته است.

وی با اشاره به توزیع 162 تن کنسانتره بین دامداران برای کاهش اثرات خشکسالی در شهرستان گفت: همچنین 70 تن شکر نیز برای کاهش اثرات خشکسالی بین زنبورداران شهرستان توزیع شده است.

 خسروی اضافه کرد: برای حمایت از کشاورزان در سال زراعی جاری از هیچ تلاشی مضایقه نمی کنیم و می کوشیم تا به هر نحوی که شده از کشاورزان حمایت کنیم تا اثرات خشکسالی را در شهرستان کمتر کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار