رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: افزایش تعامل سازمان اوقاف و امور خیریه با موسسات و اتحادیه‌های قرآنی در سراسر کشور در دستور کار است.
کد خبر: ۹۸۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱ 27 July 2021

مهدی قره شیخ لو با اشاره به فعالیت 20 ماهه خود در سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: در این مدت سعی کردیم نسبت به ظرفیت‌ها و فعالیتهای قرآنی شناخت پیدا کرده و برنامه‌ریزی درستی را در دستور کار قرار دهیم.
وی با بیان اینکه طی این بازه زمانی ارتقای سطح کیفی برگزاری مسابقات قرآن در شهرستان‌ها و مراکز استان را در دستور کار قرار دادهایم، تصریح کرد: طی یک سال اخیر به آموزش توجه ویژه داشته‌ایم و در راستای تقویت این بخش گام برداشتهایم.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اجرای طرح ساماندهی، سنجش و ارتقای داوران قرآنی را نیز در دو سال اخیر مورد توجه قرار داده‌ایم، ابراز داشت: با این امر سعی داشتیم زمینه برای ورود چهرههای جدید در عرصه داوری قرآن فراهم شود.
وی افزود: دوره اول این طرح آغاز شد و نتایج خوبی را نیز دریافت کردیم و می‌توان گفت بیش از 60 درصد از داوران در مرحله شهرستانی داوران جدید بودهاند.
قره شیخ لو با بیان اینکه در سازمان اوقاف ظرفیت‌های خوبی مانند بیش از هشت هزار بقعه و هزاران موقوفه وجود دارد، ادامه داد: ما در اوقاف توان موسسه داری را نداریم و باید ظرفیتهایی که داریم را در اختیار موسسات قرآنی قرار دهیم تا به عنوان امین موقوفه این فضاها را به فضاهای قرآنی مورد استفاده قرار دهد.
وی با بیان اینکه درآمد مسابقات قرآن در سال 18 میلیون تومان است، اضافه کرد: این در حالی است که سالانه 20 میلیارد تومان برای مسابقات هزینه می‌شود.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تعامل سازمان اوقاف با موسسات و اتحادیه‌های قرآنی امری ضروری است، اظهار داشت: باید اط نظرات و نکات فعالان قرآنی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه زمینه کار در اوقاف برای امور قرآنی سخت است، ادامه داد: در این زمینه نیروهای متخصص کم داریم و سعی داریم نیروی متخصص را به مجموعه تزریق کنیم.
قره شیخ لو با بیان اینکه به دنبال تقویت کیفی وکمی ادارت قرآنی اوقاف در استان‌ها هستیم، تصریح کرد: در این زمینه در اصفهان نیز ضروری است که تعداد بیشتری نیرو در اداره امور قرآنی بکارگیری شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته برای طرح ساماندهی داوران اعلام عمومی کردیم، ادامه داد: در دوره دوم به دنبال افراد باتجربه خواهیم رفت و مراحل آزمون نیز متفاوت خواهد بود چرا که در این دوره سعی داریم در ابتدا آموزش را در دستور کار قرار داده‌ایم تا خروجی بهتری داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار