رئیس مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان:
حجت الاسلام سجادی از تولیدو ضبط ترتیل قرآن کریم به شکل تند خوانی«آوای معرفت» به همت مرکزتحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان و موسسه معرفت به عنوان نخستین گام خبر داد.
کد خبر: ۹۸۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 27 July 2021

حجت الاسلام احمد سجادی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی «آوای معرفت» مشتمل بر ترتیل قرآن کریم به شکل تند خوانی اظهار کرد: جای مسرت است که همزمان با دهه ولایت و امامت افتخار داریم یک اثر فاخر قراآی را از پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی رونمایی کنیم.
وی بیان کرد: بعد از آنکه نرم افزار زیبای طنین وحی دراین مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان تولید شد و پس از آن تولید نمایشی قرآن کریم را شاهد بودیم،بررسی کردیم که شایسته و بایسته است یک سری ترتیل کامل قراآی مبتنی بر نماد های ایرانی و فارسی دراصفهان تولید شود.
رئیس مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: لذا در مرکزتحقیقات رایانه ای حوزه علمیه تصمیم گرفتیم که به سمت تولید یک ترتیل قرآن کریم برخلاف شیوه ها و سبک های گذشته خاص الحان عربی اقدام کنیم.
وی افزود: این ترتیل قرآن کریم همراه با ملودی ها و نماهای ایرانی و فارسی است و کاملا در گام بالا خوانده شده است، توجه به معنی در هنگام خوانده شدن آیات قرن کریم ازدیگر شاخصه های این اثر فاخر است، توجه به معنی از مطالبات رهبری در جمع قاریان ایرانی بوده .
حجت الاسلام سجادی عنوان کرد: نفس خاص استاد و قاری برجسته کشوری محمد رضا حق شناس دیگر امتیاز این اثر فاخر تولید شده است ، تمرکز بر آواهای ابتکاری ایران و در بستر و دستگاه های و الحان فارسی از دیگر شاخصه های این اثر قرآنی است.
وی افزود: اتفاقی که اکنون در حال رقم خوردن در جهان است، قرائت های قرآن توسط قاریان سعودی با الحان عربی به سبک گام بالا است و لذا این آثار مورد نظر و توجه قاریان جهان برای استکاع تمرین قرار می گیرد .
رئیس مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان اذعان داشت: توجه به وقف ها و مسائل تجویدی کامل مبتنی بر نظر مکتب شیعه که تفاوت هایی با اهل سنت دارد، از شاخصه های دیگر ایم اثر فاخر است.
وی ابراز کرد: شهر اصفهان امروز مفتخر است که چنین ترتیلی در ایران اسلامی و شهر شهیدان اصفهان رونمایی می شود و به بهانه عید الله اکبر عید غدیر خم به صورت رایگان و از باب هدیه دراختیار عامه مردم قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام سجادی در پایان خواهش کرد: این نخستین گام برای تولید آثار فاخر قرآنی بود ولی از قرآن دوستان و خادمان قرآن استدعا دارم که با همت و تلاش خود نگذارند آخرین گام باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار