سالن جدید توزیع مطبوعات اصفهان بازگشایی شد؛
سالن جدید توزیع مطبوعات اصفهان به همت معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۸۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ 27 July 2021

مجتمع مطبوعاتی اصفهان حالا دیگر به مأمن رسانه‌های اصفهان تبدیل شده اما جای خالی مرکز توزیع مطبوعات در آن احساس می‌شد تا اینکه سالن جدید توزیع مطبوعات اصفهان در این مجتمع در آیینی به صورت رسمی بازگشایی شد.
این سالن شامل 28 غرفه است که به همت معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در مجتمع مطبوعاتی راه‌‌اندازی شده است.
مرکز توزیع مطبوعات اصفهان پیش از این در خیابان آمادگاه قرار داشت اما پس از سالیان سال فرسوده شده بود و همین موضوع مسئولان امر را به تکاپو انداخت تا سالن جدیدی برای توزیع مطبوعات اصفهان ایجاد کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در ابتدای سخنان خود در این مراسم به پیشینه صنعت چاپ در جهان و ایران اشاره کرد و اظهار داشت: این صنعت در اصفهان برای نخستین بار در جلفا توسعه پیدا کرد.
فریده روشن با اشاره به چاپ نخستین روزنامه‌ها در ایران و اصفهان افزود: هرچند امروز ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ای گسترش پیدا کرده‌اند، اما روزنامه هنوز اثرگذاری خود را دارد. روزنامه از جمله رسانه‌هایی است که تأثیر زیادی در برقراری ارتباط میان مردم و مسئولان دارد و مطالبات مردم از طریق روزنامه‌ها به گوش مسئولان می‌رسد و بی‌توجهی به آن موجب غفلت از آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم می‌شود.
وی ادامه داد: بازگشایی سالن جدید توزیع مطبوعات اصفهان تلاش شهرداری اصفهان برای کمک به روزنامه‌ها و در نتیجه افزایش سرانه مطالعه در میان شهروندان است که امیدوارم روند توزیع مطبوعات در شهر را تسهیل و تسریع کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، انقلاب مشروطه را یکی از رخدادهای مهمی دانست که روزنامه در آن نقش اساسی داشته است.
روشن بازگرداندن آرشیو اسناد و روزنامه‌های اصفهان، انتقال جمعه ‌بازار کتاب به مکانی بهتر در میدان امام علی(ع) و افتتاح سالن جدید توزیع مطبوعات اصفهان را از جمله اقدامات مهم در دوره فعلی شورای شهر و شهرداری اصفهان در حوزه مطبوعات و کتاب دانست.
وی تصریح کرد: مرکز قبلی توزیع مطبوعات اصفهان در خیابان آمادگاه بسیار فرسوده شده و با مشکل ایمنی مواجه بود و خوشبختانه پس از چهار دهه شاهد افتتاح سالن جدید توزیع مطبوعات در مجتمع مطبوعاتی هستیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد روزی شاهد توزیع خانه به خانه مطبوعات و روزنامه‌ها در شهر اصفهان باشیم.
در ادامه، رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد افتتاح سالن جدید توزیع مطبوعات اصفهان از جمله آرزوهای مدیریت شهری بود که خوشبختانه امروز محقق شد.
امیراحمد زندآور با بیان اینکه مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان با این امکانات افتخاری برای شهر اصفهان است، گفت: امیدوارم ریل‌گذاری که در یک دهه گذشته در فضای رسانه‌ای و مطبوعاتی اصفهان انجام گرفت همچنان ادامه یابد.
وی افزود: افتتاح سالن جدید توزیع مطبوعات اصفهان در مجتمع مطبوعاتی تنگناهایی که در مکان قبلی وجود داشت را برطرف کرد. شهرداری اصفهان در طول چهار سال گذشته همراهی خوبی در حوزه رسانه و مطبوعات با این بخش داشت که جا دارد از این بابت از شهردار اصفهان و مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تشکر کنم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان آلودگی صوتی، آلودگی هوا و مشکلات تردد در مرکز شهر را از جمله مشکلات مکان قبلی توزیع مطبوعات اصفهان دانست که با استقرار در مکان جدید کاملاً برطرف شده است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز در این آیین اظهار داشت: ایمنی افرادی که در مکان قبلی ساختمان توزیع مطبوعات مشغول به کار بودند با خطر مواجه بود و ممکن بود حادثه‌ای مانند ساختمان پلاسکو در آن تکرار شود و آن زمان حسرت بخوریم که ای کاش برای آن تدبیری انجام می‌گرفت. به همین دلیل تصمیم گرفته شد که این مرکز به مکان فعلی در مجتمع مطبوعاتی انتقال یابد.
ایمان حجتی ادامه داد: مجتمع مطبوعاتی اصفهان یک پایگاه فرهنگی و افتخاری برای این شهر است که به زحمتکش‌ترین قشر فرهنگی یعنی اصحاب رسانه خدمت‌رسانی می‌کند. خوشحالم و افتخار می‌کنم که شهرداری اصفهان در ادوار مختلف این مکان را برای استقرار رسانه‌ها و مطبوعات فراهم کرد.
وی اضافه کرد: تکمیل زنجیره رسانه‌ای و مطبوعاتی از تولید محتوا تا توزیع در مجتمع مطبوعاتی اتفاق ارزشمندی است که این مجتمع را به یک پایگاه فرهنگی قدرتمند تبدیل می‌کند.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به رسیدن تی‌بی‌ام خط دو مترو به میدان لاله بیان کرد: ان‌‌‌شاءالله در آینده ایستگاه مترو در میدان لاله نیز افتتاح می‌شود و حضور اصحاب رسانه در مجتمع مطبوعاتی نیز تسریع خواهد شد.
حجتی گفت: مجتمع مطبوعاتی ظرفیت خوبی برای ایجاد انبار مطبوعات دارد. همچنین به دلیل استقرار این مجتمع در مسیر کمربندی شرق و حلقه سوم ترافیکی شهر اصفهان، خروج مطبوعات برای توزیع در سایر استان‌ها تسریع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از زمان افتتاح مجتمع مطبوعاتی تاکنون اقدامات خوبی برای ساماندهی و تکمیل خدمات آن انجام شده که جا دارد از شهرداری اصفهان، شورای شهر و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکر کنم.
گفتنی است؛ در مراسم بازگشایی سالن جدید توزیع مطبوعات اصفهان از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهردای اصفهان از عبدالرحمان آمون پیشکسوت این عرصه که بیش از نیم قرن در حوزه توزیع مطبوعات اصفهان فعالیت دارد تقدیر شد.
همچنین از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهردای از مسئولان توزیع مطبوعات مستقر در سالن جدید توزیع مطبوعات اصفهان با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار