فرماندار فریدن گفت: امسال مجموع اعتبارات شهرستان فریدن از محل اعتبارت استانی، توازن منطقه‌ای وارزش افزوده به ۳۶۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۸۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱ 23 July 2021

سید تقی معین الدینی افزود: این در حالی است که میانگین رشد مجموع اعتبارات سال جاری استان اصفهان نسبت به سال گذشته ۷۸ درصد است.

فرماندار فریدن افزود: از مجموع اعتبارات این شهرستان، ۱۰۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی است که پنج درصد از آن مربوط به تهیه واجرای طرح‌های هادی و بهسازی روستاهای شهرستان است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر بیشتر اعتبارات شهرستان از محل توازن منطقه‌ای است، افزود: حذف فریدن از فهرست مناطق محروم بدنبال اعلام شاخص های اشتباه در سال های گذشته، از دست رفتن اعتبارات حاصل از محل سه درصد فروش نفت و گاز را برای این منطقه بدنبال داشته است و اکنون بسیاری از نهادهای اداری و اجرایی از دریافت این اعتبارات محروم هستند.

فرماندار فریدن با بیان اینکه پیگیری ها برای بازگشت امتیاز منطقه محروم به این شهرستان همچنان ادامه دارد، افزود:  با وجود اصلاح شاخص ها هنوز نتیجه مطلوب در این زمینه حاصل نشده و این موضوع با تاثیر روی اعتبارات متوازن شهرستان، در امکان اختصاص اعتبار به پروژه ها و دستگاه هایی که استحقاق واقعی دارند محدودیت ایجاد کرده است.

معین الدینی افزود: در این شرایط، اعتبارات به طور معمول به اولویت های مهمتر شهرستان اختصاص داده می شود که بی عدالتی و اتلاف منابع را بدنبال خواهد داشت.

به گفته وی،  توجه به تمرکز زدایی، رعایت تناسب با توجه به نیاز های واقعی و در نظر گرفتن آمایش سرزمین در فرایند توزیع اعتبارات ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار