رئیس اداره محیط زیست شهرضا خبرداد
تابناک: رئیس اداره حفاظت ازمحیط زیست شهرضا گفت: براساس ارزیابی‌های انجام گرفته 28 واحد آلاینده در شهرک صنعتی رازی شهرضا شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱ 03 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، مهدی فتحی صبح امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به لحاظ اینکه شهرک صنعتی رازی شهرضا جزء بزرگ‌ترین قطب‌های صنعتی استان اصفهان محسوب می‌شود، رعایت حداکثری مسایل زیست محیطی از مهمترین مطالبات شهروندان در این حوزه است.

وی افزود: در وضعیت کنونی برخی واحدهای صنعتی شهرک رازی نسبت به تخلیه پسماندهای شیمایی در محیط زیست اقدام می‌کنند که تداوم این موضوع آثار مخرب و جبران‌ناپذیری بر سلامت جامعه دارد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرضا با اشاره به اینکه تخلیه پسماندها در محیط زیست بر خلاف اصول و قوانین تدوین شده در این حوزه است، بیان داشت: همگان باید آگاه باشند که تخلیه پسماندهای اسیدی، رنگی و شوینده در محیط زیست بر سلامت اقشار مختلف جامعه آثار جبران ناپذیری دارد و اتخاذ تصمیمات سازنده در این حوزه باید به شکل جدی در دستور کار مسئولان امر باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از وضعیت دفن پسماندهای شهری و بیمارستانی در شهرضا گفت: جانمایی مکان مناسب برای دفن این نوع پسماندها باید مبتنی بر سیاست‌های توسعه فضای شهری شهرضا در طول نیم قرن گذشته باشد.

فتحی با بیان اینکه محل دفن پسماندهای شهری در منطقه شرق شهرضا به عنوان مکان توسعه فضای مسکونی انتخاب شده است، متذکر شد: رویکرد توسعه فضای شهری در شهرضا مبتنی بر مناطق شرقی است و رعایت نکات زیست محیطی در این منطقه باید در دستور کار باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه فعالیت تعداد28 واحد آلاینده در سطح شهرک صنعتی رازی به عنوان یک معضل بزرگ برای مجموعه شهرستان مطرح است، افزود: تدوین برنامه‌های مناسب و سازنده در این حوزه باید به شکل جدی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار