استان اصفهان روزهای متناقض و عجیب و غریبی را پشت سر می گذارد. یک روی شهر شادی مردم از جریان ده روزه آب در رودخانه زاینده رود است و روی دیگر ماجرا کاهش فشار آب و در برخی از مواقع قطع چند روزه آب در برخی از نقاط شهر و شهروندانی که برای به دست آوردن آب شرب به دنبال تانکرهای آبرسانی سیار هستند.
کد خبر: ۹۷۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲ 19 July 2021

به گزارش تابناک، گفته می شود قطعی آب در دستور کار آب و فاضلاب استان نیست اما کلید حل معما قطعی آب در برخی از نقاط شهر به گفته مسئولان این اداره به استفاده غیرمجاز از پمپ های آب برمیگردد.

وقتی در محله هایی از شهر که توزیع آب در آنها به وسیله تانکر صورت می گیرد با دقت نگاه کنید تمام منازل یک محله برای دریافت آب نیامده اند با فرض اینکه شاید این منازل تانکر داشته باشند گزینه ای دیگر که مطرح می شود این است که برخی از منازل بدون در نظر گرفتن حق سایر شهروندان نصب غیرمجاز پمپ آب قبل از کنتور را داشته اند.

مهرداد خورسندی، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از تشدید نظارت ها بر نصب پمپ های غیرمجاز بر کنتورها و کشف انشعابات غیرمجاز در شهر خبر می دهد؛ موضوعی که بلافاصله تاثیرات مثبت خود را می گذارد و کاهش قطعی آب در همان نقاط را شاهد هستیم.

در گفتگو با مشترکین آب و فاضلاب موضوع دیگری که بسیار جلب توجه می کند اینکه پاسخگویی و انتظار برای ارتباط با اپراتورهای خط 122 بسیار طولانی و در برخی از مواقع بی نتیجه است موضوعی که  عباس عباسی خاک، مدیر سامانه ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مورد آن توضیح می دهد: تعداد کل تماس های ورودی به سامانه 122 در هفته گذشته را در حدود 66 هزار و 700 تماس بوده که آمارها نشان می دهد تعداد این تماس ها با دمای هوا ارتباط مستقیم دارد و میانگین تماس ها در گرم ترین روزهای هفته گذشته با دمای 42 درجه، بیش از 10 هزار و 700 مورد بوده است در حالی که در دمای 37 درجه، در حدود 3 هزار و 900 تماس ثبت شده است.

عباسی خاک عنوان میکند: با توجه به گرمای شدید هوا در هفته گذشته و قطع آب برخی از نقاط شبکه توزیع، از تاریخ 19 تا 25 تیر ماه جاری، آب مورد نیاز مردم با اعزام 227 تانکر آبرسانی سیار به ظرفیت های 6 تا 27 هزار لیتر در مناطق 6 گانه شهر اصفهان، فلاورجان، نجف آباد، برخوار، شاهین شهر، نایین، چادگان، سمیرم، اردستان، زیار و تعدادی از روستاهای تابعه تامین شد. 

وی اضافه می کند: لینک ارتباط با سامانه ۱۲۲ در پرتال این شرکت راه‌اندازی شده است این اقدام به‌منظور ارتباط سریع‌تر با شهروندانی است که به دلیل اشغال بودن خطوط تلفن، موفق به برقراری تماس با سامانه ۱۲۲ نمی‌شوند. بر همین اساس ازاین‌پس شهروندان گرامی می‌توانند علاوه بر تلفن ۱۲۲ به پرتال شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به نشانی www.abfaesfahan.ir  مراجعه و پیشنهادها، انتقادها، شکایات و محل حوادث یا قطع احتمالی آب و خدمات فاضلاب را ثبت و پیگیری کنند.

همیشه عدالت و توزیع متوازن خدمات مورد توجه مسئولان و مشترکان به صورت همزمان بوده است اما این روزها برخی از شهروندان با اعتراض نسبت به اینکه اگر آبی برای توزیع نیست باید فشار کم آب در تمام مناطق به یک اندازه باشد موضوعی که محمد ناظمی زاده، مدیر دفتر سیستم های کنترل و انرژی آب شرکت آبفای استان اصفهان نسبت به آن واکنش نشان می دهد می گوید: با هدف توزیع عادلانه آب در شهر اصفهان 51 حوضچه و35 حلقه چاه، مجهز به سامانه پایش و کنترل تاسیسات آب شدند این در حالی است که آبفای اصفهان، تابستان امسال از طریق فرایند کنترل هوشمند تاسیسات آبرسانی توانست تبعات  کمبود 4 هزار و 300 لیتری آب شرب در ثانیه را به حداقل برساند.

وی با بیان این که در حال حاضر نزدیک به 30 درصد از شبکه توزیع آب شهر اصفهان به صورت برخط و هوشمند کنترل می شود، گفت: شهر اصفهان دارای 140 حوضچه کنترلی و فشار شکن است که از طریق این حوضچه ها میزان باز و بسته بودن والوها کنترل و آب موجود درشبکه، عادلانه تقسیم می شود.

ناظمی زاده اعلام کرد: در حال حاضر از 40 حلقه چاه موجود در شهر اصفهان 35 حلقه چاه به سیستم تله متری و تله کنترل مجهز شده اند که این امر تاثیر به سزایی در توزیع عادلانه آب بین مردم داشته است.

وی پایش و کنترل هوشمند تاسیسات آبرسانی را، امری ضروری در مدیریت بهینه منابع آب دانست و اظهار داشت: هم اکنون صد در صد خطوط انتقال طرح آبرسانی اصفهان بزرگ که بالغ بر 870 کیلومتر است مجهز به سامانه تله متری است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تمام تاسیسات آبرسانی شهر اصفهان به سیستم تله متری و تله کنترل مجهز شوند.

به هر حال استان اصفهان روزهای سخت تنش آبی را پشت سر می گذارد و بدون شک همراهی مشترکین در کنار فعالیت های سازنده آب و فاضلاب استان اصفهان و تسریع در اجرای سامانه دوم آبرسانی می تواند گذر از یک تابستان بسیار سخت را اندکی تسهیل کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار