معاون امور ثبتی و حقوقی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
معاون امور ثبتی و حقوقی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: متصرفان موقوفه پلاک 43 اصلی برخوار برای پذیره نویسی اقدام کنند چرا که در غیر این صورت با پایان زمان تعیین شده امکان تمدید زمان تبدیل به احسن وجود ندارد.
کد خبر: ۹۷۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷ 12 July 2021

حجت‌الاسلام اصغر توسلی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه دریافت اسناد مالکیتی برای موقوفات فاقد سند استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: طی سه ماه نخست امسال 300 سند جدید برای موقوفات استان صادر شده است.
وی با بیان اینکه به منظور تحقق دستورات ابلاغی از سوی سازمان اوقاف در راستای صدور اسناد مالکیتی جلساتی را نیز با مسئولان مربوطه برگزار کرده‌ایم، ادامه داد: از جمله مصوبات این جلسات صدور سند مالکیت برای مساجد سراسر استان تا پایان سال جاری بوده است که این امر به همه ادارات ثبت اسناد استان ابلاغ شده است.
معاون امور ثبتی و حقوقی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه اولویت اوقاف برای رسیدگی به مسایل حقوقی تعامل با متصرفان حقیقی و حقوقی است، ابراز داشت: در این زمینه تفاهم‌نامههایی را با اداراتی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و ... داشته‌ایم و تا پایان سال بخش عمده‌ای از این چالشها را برطرف خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه به منظور بررسی موقوفات خاص از جمله ورنامخواست و حصه جلساتی را داشتیم و اداره کل اوقاف برای تعامل در این زمینه اعلام همکاری کرده است، اضافه کرد: برای ورنامخواست با توجه به پیگیری وزیر راه و شهرسازی جلساتی داشتیم و سه صورت جلسه نیز در این زمینه موجود است.
حجت‌الاسلام توسلی اضافه کرد: حدود دو هفته پیش جلسه‌ای را با حضور همه مسئولان و معاون استاندار را در این ارتباط در اداره کل ثبت اسناد برگزار کردیم که قرار شد موضوع ورنامخواست در جلسه ویژه‌ای رسیدگی شود.
وی ادامه داد: اوقاف در زمینه تبدیل به احسن و انعقاد قرارداد با مستاجران اعلام آمادگی کرده است اما باید دیگر نهادها در این زمینه به میدان بیایند چرا که ما همه توان خود را برای درافت مجوز تبدیل به احسن انجام داده و مقدمات آن را انجام داده‌ایم.
معاون امور ثبتی و حقوقی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان برخوار در موقوفه پلاک 43 اصلی تبدیل به احسن را انجام دادیم، ابراز داشت: همه اعلام آمادگی کردند برای پذیره نویسی اما در حال حاضر با گذشت چهار ماه از زمان تبدیل به احسن، تنها سه نفر از دو هزار نفر متصرف نسبت به پذیره نویسی اقدام کرده‌اند که این امر مناسب نیست.
وی افزود: زمان تعیین شده برای پذیره نویسی نیز محدود است و اگر متصرفان نسبت به انعقاد قرارداد اقدام نکنند به هیچ وجه این امر تمدید نخواهد شد و مجبور به پیگیری از مراجع قضایی هستیم ودر این زمینه اطلاع رسانی به صورت کامل را انجام داده‌ایم.
حجت الاسلام توسلی اضافه کرد: این موقوفه چهار موقوفه دارد که به نام های مدبر صدری، عبدالحسین صراف، عبدالکریم صراف و سروقد خانم است.
وی با اشاره به آخرین وضعیت موقوفه حصه نیز گفت: سال گذشته به صورت کشوری در این زمینه صحبت و گفت‌وگو شد، وضعیت اقشار آسیب پذیر حصه برای اوقاف نیز دارای اهمیت است، مردم در موقوفات ساکن هستند و هزینهای و یا حقوقی را پرداخت نمی‌کنند، در این زمینه جلساتی را با استاندار، شهردار و اعضای شورای شهر داشتیم و اعلام کردیم که اوقاف آمادگی تبدیل به احسن و یا پذیره نویسی را دارد و در این زمینه نیز دیگر نهادها باید به میدان بیایند.
معاون امور ثبتی و حقوقی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه کسانی که از سال 63 به قبل در این منطقه ساکن بودند نباید پذیره پرداخت کنند و می‌توانند سند اعیانی بگیرند، ادامه داد: همچنین به افرادی که تحت پوشش نهادهای خدماتی هستند نیز تخفیفهایی را با اجازه ولی فقیه خواهیم داد.
وی گفت: برای موقوفه شهاب آباد نیز مجوز تبدیل به احسن را دریافت کرده‌ایم و مردم میتوانند برای انعقاد قرارداد اقدام کنند.
حجت الاسلام توسلی در ادامه با بیان اینکه طی سه ماه امسال 50 پرونده از سوی اوقاف برای دستگاه قضایی ارجاع داده شده است، اضافه کرد: تاکنون آراء 70 درصد از این پرونده‌ها صادر شده که نتایج آراء به نفع اوقاف بوده است.
وی گفت: در مجموع در کل استان 500 پرونده در مراحع قضایی داریم که خیلی از این پرونده‌ها رسوب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار