رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: ورود خودروهای غیر بومی به سه شهر اصفهان، کاشان و اردستان که در وضعیت قرمز و بسیار پر خطر کرونا قرار دارند، ممنوع است.
کد خبر: ۹۷۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 08 July 2021

سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: با توجه به قرمز شدن وضعیت همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در سه شهرستان اصفهان، کاشان و اردستان ورود خودروهای غیر بومی از امروز به این مناطق و خروج خودروهای بومی نیز از آنها ممنوع است.

وی درباره محدودیت های کرونایی با توجه به قرمز شدن شرایط این سه شهرستان، اظهار داشت: از امروز مراکز تعویض پلاک و آموزشگاه‌های رانندگی به مدت ۲ هفته در این مناطق تعطیل است به جز آموزش‌های عملی رانندگی با حضور ۲ نفر یا آزمون‌های عملی رانندگی به شرط آنکه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شود.

محمدی با بیان اینکه توقف در حاشیه رودخانه زاینده رود، تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها در این مناطق نیز ممنوع است، تاکید کرد: شهرداری اصفهان لازم است نسبت به تعطیلی مراکز تفریحی صفه و ناژوان اقدام کند و توقف در محدوده آنها ممنوع است.

رییس پلیس راهور اصفهان با تاکید بر اینکه ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد هنوز در شهرها پابرجاست، افزود: طرح زوج و فرد نیز در هسته مرکزی کلانشهر اصفهان در ۲ نوبت صبح و عصر از ساعت ۹ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۲۲ اجرا می شود.

وی درباره قطعی برق و خاموش شدن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در شهرهای بزرگ استان اصفهان، توضیح داد: این موضوع در چند روز اخیر مشکلاتی را در تقاطع ها و چهارراه ها به‌وجود آورد اما دیروز چهارشنبه این خاموشی‌ها کمتر بود.

محمدی به جلسه ای که درباره این موضوع با حضور مسوولان مرتبط در اصفهان برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد که هماهنگی لازم برای قطعی برق با پلیس راهور انجام شود و شهرداری اصفهان نسبت به تجهیز چراغ های راهنمایی و رانندگی به انرژی خورشیدی اقدام کند.

رییس پلیس راهور اصفهان به حدود یکهزار و ۱۵۰ تقاطع در کلانشهر اصفهان اشاره و اضافه کرد: ۱۵۰ تقاطع از میان آنها بسیار مهم و حساس است که اگر برق آنها قطع شود می‌تواند مشکلات زیادی ایجا کند.

محمدی با تاکید بر اینکه با کمبود نیروی پلیس راهور برای استقرار در این تقاطع ها و چهارراه ها به هنگام قطعی برق مواجه هستیم زیرا برای یک تقاطع حداقل به ۲ یا سه نیرو نیاز داریم، تصریح کرد: برای رفع این مشکل از نیروی انتظامی کمک گرفتیم و همچنین مقرر شد شهرداری اصفهان از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد به این منظور استفاده کند.

وی با بیان اینکه اگر مردم هنگام قطعی برق و خاموشی چراغ‌ها، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند با کمترین مشکل مواجه می شویم، خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر شماری از مردم به طور خودجوش و با هدف کمک به همشهریان خود، اقدام به راهنمایی رانندگان در هنگام قطعی برق در تقاطع ها کردند که این کار جای تقدیر دارد.

محمدی ادامه داد: اگر افرادی با نیت مغرضانه اقدام به این کار و انتشار تصاویر آن در شبکه های اجتماعی کردند مورد تایید ما نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار