تفاهم‌نامه راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه نسل ۴ (هوشمندسازی و اتوماسیون صنعتی) کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان امضا شد.
کد خبر: ۹۷۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ 06 July 2021

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی اصفهان، شرکت فولاد مبارکه، شرکت ایریسا با هدف راه اندازی و تجهیز نخستین آزمایشگاه نسل ۴ صنعت کشور به امضای سید مهدی ابطحی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، رسول سرائیان، مدیرعامل شرکت ایریسا، رسید.

رسول سرائیان، مدیرعامل شرکت ایریسا از شرکت‌های تابعه مجتمع فولاد مبارکه و مجری راه اندازی این آزمایشگاه گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه علاوه بر توسعه سرمایه نیروی انسانی متخصص برای صنعت فولاد، موضوعات و چالش‌های تحول دیجیتال در محیط آزمایشگاهی با حداقل هزینه، عملیاتی و نتایج آن به محیط صنعت منتقل می‌شود.

معاون تکنولوژی و فناوری شرکت فولاد مبارکه با بیان این که مأموریت‌های صنعت فولاد و شرکت‌های تابعه آن یک بال و ارتباط با دانشگاه بال دیگر پیشرفت است، گفت: موضوع پژوهش در نسل جدید به عنوان مأموریت دانشگاه‌ها مورد پیگیری قرار گیرد و ما هم باید به عنوان حامی صنعتی کنار محافل علمی باشیم تا کشور از نتایج آن بهره‌مند شود.

سید مهدی نقوی افزود: تاکنون 420شرکت و نخبه در رویداد علمی این شرکت پذیرش وتبدیل به قرارداد می شوند که این فرایند از دو هفته قبل آغاز شده است.

این آزمایشگاه با هدف فراهم کردن فضای پرورش استعداد‌ها در حوزه صنعت دیجیتال، ارتقا مهارت‌های مهندسان و متخصصان صنعت، ایجاد زیرساخت پژوهش کاربردی برای تعریف پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی تقاضا محور، افزایش آگاهی عمومی با بازدید‌های دانش آموزی و دانشجویی و فراهم کردن فضای مناسب برای کارآموزی و برگزاری دوره‌های مشترک نظیر کوآپ، برای نخستین بار در دانشگاه صنعتی اصفهان راه اندازی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :