سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نتایج مثبت تست‌های کرونا افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در استان در یک هفته اخیر روند افزایشی به خودگرفته است.
کد خبر: ۹۷۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ 26 June 2021

آرش نجیمی افزود: افزایش تست‌های مثبت کرونا، نشانه خوبی در جامعه نیست و می‌تواند هشداری برای شروع مجدد موج بیماری کووید ۱۹ باشد.

وی با بیان اینکه در خرداد تست‌های مثبت کرونا در استان اصفهان حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بود، اظهار داشت: در یک هفته اخیر این شاخص به بین ۲۵ تا ۳۰ درصد رسید و افزایش یافت.

نجیمی با اشاره به قرمز شدن تعداد بیشتری از شهرهای مناطق جنوبی کشور در روزهای اخیر، تصریح کرد: با توجه به اینکه اصفهان در مرکز کشور و محورهای اصلی تردد قرار دارد اگر مراقبت‌های لازم صورت نگیرد، ممکن است با موج پنجم کرونا و قرمز شدن وضعیت برخی از شهرستان‌ها مواجه شویم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه حدود ۸۴۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: در روزهای اخیر آمار بستری بیماران کرونایی به طور تقریبی ثابت مانده است که با توجه به افزایش تست‌های مثبت احتمال بالا رفتن این آمار نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر شهرستان‌های اصفهان، خمینی شهر، سمیرم، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فلاورجان، لنجان، مبارکه، نجف آباد، کاشان و نطنز در وضعیت نارنجی (پر خطر) کرونا قرار دارند، تاکید کرد: وضعیت این شهرستان‌ها در زمینه کرونا شکننده است.

نجیمی با اشاره به اینکه رعایت دستورهای بهداشتی در اصفهان کاهش یافته است از مردم خواست تا همچنان از ماسک استفاده کرده است و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی درباره ازدحام برخی از مراجعه کنندگان جهت دریافت واکسن کرونا در اصفهان توضیح داد: تعدادی از افراد بدون داشتن پیامک دعوت به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کردند درحالیکه آنها باید منتظر اعلام فراخوان باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار