مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان گفت: میز توسعه همکاری با شهرهای خواهرخوانده اصفهان در دانشگاه‌های عضو کنسرسیوم فعالیت‌های بین المللی این شهر ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۷۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳ 21 June 2021

سید کمیل طیبی افزود: کلانشهر اصفهان با ۱۴ شهر تاریخی و بزرگ دنیا، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دارد و مقرر شده است به منظور حمایت از روابط دو جانبه بین اصفهان و شهرهای خواهرخوانده، میز توسعه همکاری این شهرها در دانشگاه های عضو کنسرسیوم فعالیت های مشترک بین المللی اصفهان ایجاد شود.

وی اظهار داشت: با راه اندازی میزهای توسعه همکاری در دانشگاه‌ها و مراکز علمی، بستر مناسبی برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مشترک علمی، پژوهشی، فرهنگی و حتی اقتصادی فراهم می‌شود و این همکاری‌ها فقط معطوف به دانشگاه‌ها نیست بلکه سایر نهادها از جمله شهرداری نیز می‌توانند در آنها نقش عمده ای داشته باشند.

طیبی با اشاره به ایجاد میز " سن‌پترزبورگ " در دانشگاه اصفهان، اضافه کرد: اصفهان و سن‌پترزبورگ از سال‌های قبل روابط علمی و فرهنگی خوبی داشتند و این مرکز با هدف توسعه همکاری‌ها در این هفته راه اندازی خواهد شد.

وی یکی از برنامه‌های دانشگاه اصفهان را به منظور توسعه همکاری با شهر سن‌پترزبورگ  برگزاری نخستین جشنواره علمی فرهنگی " اصفهان - سن‌پترزبورگ" اعلام کرد و گفت: این برنامه اول و دوم تیر امسال در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود و به دلیل شرایط ناشی از کرونا امکان حضور در آن از طریق فضای مجازی نیز فراهم شده است.

طیبی از دیگر برنامه‌های همکاری با سن‌پترزبورگ را توسعه آموزش زبان روسی در دانشگاه اصفهان، عنوان و اضافه کرد: در این پیوند، مرکز " روسکی میر " به عنوان قطب آموزش زبان روسی در مرکز و جنوب کشور در دانشگاه اصفهان راه اندازی خواهد شد.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه توسعه زبان فارسی در سن‌پترزبورگ نیز در دست پیگیری است و تاکنون اقدامات خوبی درا این زمینه در مرکز ایران شناسی دانشگاه این شهر انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار