مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری گفت: فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند برای کودکان و نوجوانان می‌تواند رفتارهای صحیح را برای ایشان نهادینه کند و میان سایر اعضا سرایت کند.
کد خبر: ۹۷۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹ 14 June 2021

رحیم محمدی گفت: آموزش فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت پسماند اصفهان، تنها فرهنگ‌سازی عمومی نیست و رویکرد تخصصی نسبت به مباحث آموزشی، سیاست‌های سازمان را به سمت بسترسازی و حمایت از مشارکت کودکان و نوجوانان، هدایت کرده است.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، با همکاری دائم با نهادها و دستگاه‌ها در پروژه‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان، به طور مستقل مبادرت به تعریف پروژه‌هایی برای کودکان و نوجوانان کرده است تا بتواند آگاهی، نگرش و رفتار آنان را اعتلا بخشد.

وی ادامه داد: حضور فعال سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در رویدادهایی مانند "ایده کاپ" با موضوع مدیریت پسماند، "رویداد ردپای دانش آموزی" و "رویداد ایده شو" در راستای مشارکت در پروژه‌های پرورش ایده و خلاقیت، نمونه ای از فعالیت‌ها این سازمان در این زمینه است.

وی تاکید کرد: با پایان این رویدادها و پروژه‌ها توجه به این طرح‌ها به ایستگاه پایانی نمی‌رسد و سازمان برای عملیاتی سازی، توسعه و اجرای این ایده ها در واحدهای مختلف آمادگی کامل دارد.

محمدی به دیگر برنامه‌های تخصصی برای اثرگذاری بر مخاطب کودک و نوجوان اشاره کرده و گفت: تولیدات تخصصی برای کودکان و نوجوانان شامل کتاب‌های آموزشی، پوستر، اینفوگرافیک، پازل، کلیپ‌های ویدیویی، فیلم کوتاه، پادکست، بازی‌ها فکری و حرکتی است که در راستای توانمندسازی ذهنی و فرهنگی کودکان و نوجوانان تهیه می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این آموزش‌ها در قالب برنامه ریزی منسجم و جامع به کودکان و نوجوانان  ارائه و در آینده اثر بخشی آن‌ها ارزیابی می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت پسماند اصفهان نخستین مرکز هوشمند آموزش مدیریت پسماند، ویژه دانش آموزان را با برخورداری از فناوری جدید و جذاب آموزشی و نمایشی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان،احداث کرده است.

وی تاکید کرد: این مرکز در محل موزه علوم و فنون احداث شده است و هم اکنون با پیشرفت ۹۰ درصدی فاز عمرانی، بخش تجهیزات و نرم افزارها نیز به سرعت در حال تکمیل است و پیش بینی می شود تا پایان خرداد مورد بهره برداری قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار