آب ورودی به تصفیه خانه بابا شیخعلی و در نتیجه میزان آب تصفیه شده کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۶۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸ 01 June 2021

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: تصفیه خانه آب اصفهان در روستای باباشیخعلی ظرفیت تصفیه ۱۱ونیم مترمکعب آب در ثانیه را دارد، ولی در روز‌های گذشته، آب ورودی به این تصفیه خانه و در نتیجه میزان آب تصفیه شده کاهش داشته است.

ناصر اکبری افزود:گرمای زودرس، روشن کردن تعداد زیادی از کولر‌های آبی زودتر از موعد مقرر، برداشت‌های بی رویه و کاهش حجم آب ورودی به تصفیه خانه باباشیخعلی مهمترین علل افت شدید فشار آب در روز‌های گذشته است.

وی عامل دیگر کاهش شدید فشار آب را کاهش حجم ورودی به تصفیه خانه آب اصفهان بیان کرد و گفت: متولی تأمین آب استان، شرکت آب منطقه‌ای است که باید آب مورد نیاز را در ورودی سد چم آسمان تحویل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان دهد، اما در روز‌های گذشته به دلیل برداشت‌های بی رویه در حدفاصل سدزاینده رود تاسد چم آسمان، میزان آب تحویلی بسیار کاهش یافته است.

اکبری افزود: شرکت‌های مدیریت یکپارچه رودخانه زاینده رود و آب منطقه‌ای باید تدابیری برای جلوگیری از برداشت‌های بی رویه در بالادست رودخانه زاینده رود بیاندیشند.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان با بیان این که هم اکنون آب آشامیدنی مورد نیاز جمعیت ساکن در ۵۷شهر و ۳۸۰روستا از سامانه اول یا طرح آبرسانی اصفهان بزرگ تأمین می‌شود گفت: هم اکنون در هرثانیه با کمبود ۳مترمکعب آب روبرو هستیم که پیش بینی می‌شود با گرمتر شدن هوا و افزایش مصرف این کمبود به چهار و سه دهم مترمکعب در ثانیه برسد.

اکبری با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به هیچ عنوان جیره بندی و قطع آب در برنامه ندارد افزود: اما شهروندان نیز باید با صرفه جویی و مدیریت مصرف آب، این شرکت را در تامین آب آشامیدنی پایدار یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار