سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی اصفهان از بهره‌برداری از خانه خلاقیت و نوآوری صنایع دستی استان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.
کد خبر: ۹۶۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ 24 May 2021

نورالله عبدالهی افزود: این مرکز با هدف حمایت از ایده تیم‌های دانش بنیان و نوآور در زمینه صنایع دستی و به منظور تجاری سازی محصولات آنها و ایجاد اشتغال با همکاری بخش خصوصی و تعدادی از دانشگاه‌ها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز در خانه تاریخی قزوینی‌ها در محله شهشان اصفهان ایجاد شد، اظهار داشت: بر اساس همکاری بین وزارت میراث فرهنگی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مقرر شد ساختمان این مرکز از طرف میراث فرهنگی و مقداری از هزینه‌های آن توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین شود.

عبدالهی با اشاره به ظرفیت‌های صنایع دستی در اصفهان، گفت: این رشته از دوران صفوی به اوج شکوفایی خود رسید و ما امروز تلاش می‌کنیم علاوه بر حفظ سنت و اصالت، نوآوری نیز در این رشته ایجاد شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان اصفهان با بیان اینکه راه اندازی خانه خلاقیت و نوآوری به شناخت بازارهای جهانی و اشتغال‌زایی نیروهای جوان کمک بسیاری می‌کند، اضافه کرد: گروه‌ها یا شرکت‌هایی که دارای ایده‌های جدید در زمینه صنایع دستی هستند می‌تواند آن را جهت پذیرش در خانه خلاقیت و نوآوری مطرح کنند تا توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت موافقت مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در صورتی که این طرح‌های نوآورانه به مرحله تجاری سازی رسید به وزارتخانه میراث فرهنگی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار