استاندار خراسان جنوبی:
با توجه به موقعیت و پیشینه ارگ کلاه فرنگی بیرجند، موزه تاریخ سیاسی استان در این مجموعه راه اندازی شود. استاندار خراسان جنوبی این پیشنهاد را در جلسه بررسی وضعیت صنعت گردشگری استان مطرح کرد. "ملانوری" با اشاره به تعدد و پراکندگی جاذبه های گردشگری در سطح استان، این حوزه را یکی از محورها و پیشران های توسعه دانست.به گفته وی وجود ۴ اثر ثبت جهانی، بیش از ۹۰۰ اثر ثبت ملی و هزار و ۵۰۰ اثر شناسایی شده نشان می دهد شرایط خوبی به لحاظ گردشگری در استان وجود دارد.
کد خبر: ۹۶۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 24 May 2021


وی در ادامه با اشاره به اقلیم و ظرفیت های استان یادآور شد: در سطح استان برخی جاذبه ها وجود دارد که شاید به طور عادی و طبیعی در شمار جاذبه های گردشگری نباشند اما می توانند در مسیر صنعت توریسم قرار بگیرد.
استاندار همچنین از نقش صنعت گردشگری در مسائل توسعه ای،اشتغالزایی، تولید ثروت و درآمد صحبت کرد و توجه ویژه به این حوزه را مورد تاکید قرار داد.
ملانوری گفت: صنعتی به کیفیت صنعت توریسم که کم آب بر بوده و اشتغالزایی و تولید ثروت به همراه داشته باشد، نداریم.
وی گفت: خراسان جنوبی به واسطه مرز مشترک با افغانستان، همجواری با چند مقصد گردشگری کشور، ذخایر در اختیار و ...در بحث گردشگری، هیچ چیزی کم ندارد.
وی توسعه فرودگاه ها و افزایش تعداد پروازها را از ملزومات رونق صنعت گردشگری دانست.
استاندار در ادامه سخنانش به این نکته اشاره کرد که در جلسه شورای اداری قبل از سال، همه دستگاه ها مکلف به ارائه برنامه عملیاتی خود شدند و میراث فرهنگی با توجه به شرایط خاصی که دارد باید برنامه عملیاتی ویژه ای تدوین کند.
به گزارش روابط عمومی استانداری راه اندازی دو رصدگاه در پلوند طبس و سه قلعه سرایان از برنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که برای اولین بار در کشور عملیاتی می شود همچنین برنامه ریزی برای تدوین اطلس گردشگری استان از خبرهایی بود که در این جلسه مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار