فرماندار بیرجند گفت: با توجه به اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های متولی و افزایش آگاهی شهروندان، جمعیت سگ‌های بلاصاحب به طور چشمگیری کاهش بافته است.
کد خبر: ۱۱۶۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸ 17 April 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علی فاضلی فرد گفت: با توجه به آمار مصدومیت توسط سگ‌های ولگرد ۴۹۳ سگ بوده که از این تعداد ۳۳۸ سگ قلاده‌دار و ۱۵۵ سگ بلاصاحب بوده که ۱۲ مورد هاری بوده و از این تعداد ۴ قلاده سگ ۵ قلاده گربه، یک قلاده شغال و یک قلاده روباه بوده است.

وی بیان کرد: برای پیشگیری کارگاه‌های آموزشی مختلف در خصوص مدیریت پسماند‌ها و عدم تغذیه دستی این سگ‌ها در هر مکانی و استفاده از ظرفیت سمن‌ها و دوستداران محیط زیست جهت فرهنگ‌سازی در این حوزه، تشدید نظارت‌ها در زمینه مدیریت بهتر پسماند‌های کشاورزی و دامی (کشتارگاه‌ها و...) مدیریت بهینه پسماند‌های مراکز گردشگری، رستوران‌ها و مراکز خدماتی رفاهی و بین‌راهی و جمع‌اوری منظم سگ‌های بلاصاحب توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و انجام عقیم سازی در این مرکز و. باید انجام گیرد.

فاضلی‌فرد گفت:همانطور که بیان شد اقدامات انجام شده باعث کاهش جمعیت آن‌ها شده است و جهت کنترل جمعیت آن‌ها لازم است اقدامات اشاره شده به طور مستمر ادامه داشته باشد بنابراین هم جمع‌آوری و عقیم سازی آن‌ها و هم مدیریت پسماند‌ها و عدم تغذیه آن‌ها درهر مکانی و هم مسئولیت پذیری صاحبان سگ‌ها نسبت به عدم رهاسازی می‌تواند مشکلات این حوزه را به طور قابل ملاحظه‌ایی کاهش دهد.

فرماندار بیرجند اظهار کرد: در خراسان جنوبی در ورودی شهر‌ها ۵۹۶ قلاده سگ در دهیاری‌ها ۳۱۶ قلاده سگ و در گشت‌های سازمانی ۲۸۰ قلاده زنده گیری شده است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار