مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: ۷۰ هزار نفر در استان تحت پوشش این صندوق هستند.
کد خبر: ۹۶۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳ 23 May 2021

 مهدی ابارشی اظهار داشت: بیش از ۱۰ هزار نفر از این تعداد، مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایرند.

وی تصریح کرد: افزایش شمار بیمه‌شدگان تحت پوشش این صندوق در دستور کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و افراد واجد شرایط می‌توانند از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوند.

به گفته مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان، بیمه‌شدگان این صندوق همچون کارکنان دولت می‌توانند از مزایای بازنشستگی، ازکار افتادگی و مستمری فوت برای بازماندگان برخوردار شوند.

وی با اشاره به‌اینکه در این خدمت ۷۰ درصد از حق بیمه افراد تحت پوشش بصورت یارانه غیرنقدی پرداخت می‌شود، اظهار داشت: سرجمع مبلغ سالانه این افراد ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان است.

ابارشی، هدف این مجموعه را محروم نماندن عشایر و روستاییان از خدمت بیمه دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: مزایای بیمه اجتماعی، فراگیرتر نیز خواهد شد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان تاکید کرد: مهمترین مشکل استقبال از بیمه یاد شده، نبود فرهنگ لازم و کارگزار کارآمد در سال‌های گذشته بود که در ۲ سال اخیر این وضعیت به مراتب بهتر و استقبال بیشتری صورت گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که با بهره‌مندی عشایر، کشاورزان و روستاییان از خدمات تامین اجتماعی، امنیت خاطر توام با حفظ کرامت انسانی در این جوامع بومی ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار