شهرداری بهارستان اولین شهر جدید در کشور که موفق شد تبصره 6 قانون نحوه تقویم ابنیه و املاک و اراضی مورد نیاز شهرداری ها را محقق نماید.
کد خبر: ۹۶۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ 16 May 2021

 داود بحیرایی شهردار بهارستان با اشاره به تبصره ۶ قانون نحوه تقویم ابنیه و املاک و اراضی مورد نیاز شهرداری‌ها گفت: بر اساس این تبصره جهت تأمین معوض ابنیه، املاک، اراضی شرعی و قانون مردم که در اختیار شهرداریها قرار می‌گیرد دولت موظف است 10% از اراضی و‌ واحدهای مسکونی قابل واگذاری را با قیمت تمام شده به شهرداریها اختصاص دهد تا پس از توافق بین مالکین و شهرداریها به عنوان معوض تحویل‌گردد.

بحیرایی اضافه کرد: اما در شهرهای جدید کشور این امر محقق نشده بود .لذا شهرداری بهارستان به عنوان اولین شهرداری در بین شهرهای جدید کشور با پیگیریهای قانونی و جلسات گوناگون موفق گردید برای اولین بار در کشور این قانون را اجرایی نموده و حق قانونی شهروندان فهیم و شهرداری را دریافت نماید.
بر این اساس ۱۰ درصد از پلاک‌های مسکونی برای مابه‌ازای آزادسازی‌ها به شهرداری بهارستان تعلق می‌گیرد.
شهردار بهارستان درپایان افزود :با محقق شدن این امر ،شهرداری بهارستان به لحاظ مالی دارای سرمایه ای چشمگیر برای انجام آزادسازی ها و خدمت به شهروندان گرامی گردیده است که تا به حال بیش از 56900مترمربع پلاک مسکونی تحویل شهرداری بهارستان گردیده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار