رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: با وجود اینکه بنا بر آمار رسمی، اصناف فقط ۱۰ درصد در شیوع ویروس کرونا دخیل هستند، ولی بدون توجه به عوامل دیگر شیوع مانند اداره‌ها، بانک‌ها، ناوگان حمل و نقل، سفر‌ها در زمان‌هایی که قرار بر محدودیت است فقط اصناف مورد توجه قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۵۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲ 25 April 2021

رسول جهانگیری افزود: موفقیت در کنترل کرونا، به مسائل مدیریتی بر میگردد که مسئولان در این زمینه چندان مدبرانه عمل نمی‌کنند به عنوان مثال اگر دو هفته نخست فروردین‌ماه که نیمی از اصناف تعطیل بودند قانون تعطیلی کامل اجرا شده بود، اکنون که زمان کسب و کار اصناف است دوبارهمحدودیت اعمال نمی‌شد.
وی با اشاره به حمایت بانک‌ها در دوران محدودیت‌های کرونایی گفت: بانک‌ها چک‌های اصناف را برگشت زدند، اما بر طبق مصوبه اخیر، قرار است که تمام اجراییات بدون دریافت جریمه رفع اثر شود و بر این اساس در صورتی‌که برگشت چک‌هایی که مرتبط با فعالان صنفی است، رفع اثر می‌شود.
رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: پیشنهاد داده شد که دریافت سه ماه از اقساط وام فعالان صنفی که مربوط به اسفند، فروردین و اردیبهشت‌ماه است به آخر سال موکول شود.
وی در ارتباط با برخورد مالکان با فعالانی که محل کسب آن‌ها استیجاری است افزود: تعداد زیادی از مالکان با مشاهده شرایط اقتصادی و اعمال محدودیت‌های پی در پی، از دریافت اجاره‌ها صرفنظر کرده یا دریافت اجاره را به تعویق انداخته‌اند.
رئیس اتاق اصناف اصفهان در مورد میزان رعایت قوانین دوران محدودیت‌ها به وسیله اصناف گفت: اصناف اصفهان در مقایسه با دیگر نقاط کشور، بیش از ۹۰ درصد مصوبه‌ها و دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند البته متخلفانی هم وجود داشته‌اند که با وجود تذکر و بی‌توجهی آنها، محل کسب‌شان پلمپ شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار