تابناک: مدتی است فیلم تک خوانی یک خانم در مسجد امام (ره) میدان نقش جهان اصفهان در شبکه های اجتماعی حاشیه ساز شده است که با توجه به داغ شدن این مسئله، به بررسی آن پرداختیم.
کد خبر: ۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴ 02 March 2015
به گزارش تابناک از اصفهان، موضوع تک خوانی بانوان یکی از مسائل داغ مورد بحث در عرصه فرهنگی بوده است.

تک خوانی بانوان که طبق شرع اسلام و براساس حکم مراجع حرام است و همین امر سبب شده است تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مسئول ارائه مجوز برای خوانندگی است در این زمینه خط قرمزهایی را اعمال نماید.

گرچه در دولت یازدهم و با روی کار آمدن علی جنتی، برخی حاشیه سازی ها برای ارائه مجوز به تک خوانی خانم ها و حتی اعطای مجوز به آلبوم یک خواننده بانو در کشور، ایجاد شد اما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همین یک ماه پیش بود که در سفر به اصفهان و در مراسم هم اندیشی یا اصحاب فرهنگ و هنر اصفهان از تکذیب این موضوع سخن گفت.

با این وجود این تکذیب‌ها، جوسازی هایی در این خصوص هراز چندگاهی صورت می گیرد که از جمله آن شایعه تک خوانی بانوان در کنسرت همایون شجریان در اصفهان بود.

که با روشن شدن این ماجرا و اعلام جزئیات آن از زبان مدیرکل ارشاد اصفهان، هرگونه تک خوانی از سوی بانوان در این کنسرت تکذیب شد.

حالا مدتی است فیلم تک خوانی یک خانم در مسجد امام (ره) میدان نقش جهان اصفهان در شبکه های اجتماعی نیز حاشیه ساز شده است.

این فیلم در حالی در شبکه های اجتماعی انتشار یافته است که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اصفهان، در مورد پرسشی، در این باره و اینکه آیا خوانندگی و آواز یک خانم در مسجد امام اصفهان واقعیت دارد یا خیر؛ اظهار داشته تک خوانی و آواز خوانی بانوان صحت ندارد و تاکنون موردی را مشاهده نکرده‌ام.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
حدود یک سال پیش یه خانمی برای خودش رفته توی مسجد نقش چهان خونده فیلم هم گرفته به مسیولین چه ربطی داره !
ummm
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
بهش بگین چشاشو بیشتر باز کنه
همه ملت دیدن اونوقت اون ندیده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :