تابناک: رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان خوانسار از تامین آب شرب این شهر و اتمام طرح لوله گذاری پروژه قمرود به خوانسار خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶ 02 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، نبی الله خوبرو اظهار کرد: این طرح با هدف آبرسانی به خوانسار و شش روستای در مسیر لوله گذاری از جمله حسن آباد، حاجی آباد، ویست، کهرت، ارجنک و خشکرود از سال 1390 آغاز شد.

وی گفت: با همکاری مردم روستای ویست و مسئولین شهرستان مشکلی که به دلیل انتقال خط لوله از میان روستای ویست بود حل شده و لوله گذاری آنهم انجام شد و هم اکنون مراحل تست پایانی را می گذراند.

رئیس اداره آب و فاضلاب خوانسار اعتبار تخصیص داده شده به این طرح را در سال جاری سیزده میلیارد ریال عنوان کرد.

وی افزود: هزینه اجرایی این طرح 150 میلیارد ریال بوده است که 25 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل نهایی طرح و هزینه خواهد شد تا فاز اضطراری شهر به بهره برداری برسد.

خوبرو همچنین با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی تصفیه خانه خوانسار با هزینه ای بالغ بر 165 میلیار ریال به پایان رسیده است ، افزود: با اجرای این طرح 80 لیتر آب بر ثانیه وارد شبکه آب شرب خوانسار می شود.

وی گفت: طرح فاضلاب خوانسار نیز که از 10 سال پیش شروع شده است به زودی با تکمیل یکهزار و 500 لوله گذاری اجرا می شود.

رئیس اداره آب وفاضلاب خوانسار همچنین از راه اندازی سامانه فاضلاب قسمتهایی از شهرک گلستان، اندیشه، شاهد، دانشگاه پیام نور و خیابان شهید رجایی تا پایان سال 1394 خبر داد.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح فاضلاب خوانسار را 450 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون از این مبلغ 85 میلیارد هزینه شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :