حجت‌الاسلام صادقی تاکید کرد:
تابناک: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: تقویت عفاف و حجاب در مکان های گردشگری اصفهان مهم است.
کد خبر: ۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶ 02 March 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، حجت‌الاسلام رضا صادقی ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به ساماندهی عفاف و حجاب در مراکز مذهبی و گردشگری استان اصفهان را ضروری دانست و اظهار داشت: در این راستا برپایی خیمه‌های معرفت در امامزاده‌ها اقدامی موثر در تقویت عفاف و حجاب در این مراکز بوده است.

وی با تاکید بر تقویت وضعیت حجاب در میدان امام ابراز داشت: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های بنده تقویت عفاف و حجاب در این مکان مهم گردشگری است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه در خصوص بکارگیری مبلغان مسلط به زبان‌های خارجی در مسجد امام (ره) بیان داشت: در این راستا برای راهنمایی و پاسخگویی به سوالات دینی گردشگران خارجی این نیروها بکارگرفته شده است.

دفن اموات در جوار امامزادگان جایز است

حجت‌الاسلام صادقی در خصوص دفن اموات و فروش قبر در جوار امامزادگان استان اصفهان نیز ابراز داشت: در این راستا با توجه به استفتاء از مراجع تقلید و به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایشان فتوا دادند که دفن اموات در کنار امامزادگان جایز است و از این رو مشکلی ندارد.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه اوقاف و شهرداری اصفهان در خصوص دفن اموات نیز گفت: در این راستا مقرر شد در برخی امامزاده‌ها تا آنجایی که مورد اذیت و آزار شهروندان نباشد دفن اموات صورت پذیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: از این رو باید توجه داشته باشیم که دفن بزرگان و علما با توجه به جایگاهی که دارند در جوار امامزادگان صورت خواهد گرفت.

افزایش قیمت قبر برای عدم دفن در جوار امامزادگان

وی در خصوص افزایش قیمت قبر جوار امامزادگان نیز ابراز داشت: از آنجایی که برنامه‌ داریم اموات کمتر در کنار امامزادگان دفن شوند قیمت قبر در این اماکن متبرکه را افزایش چشمگیری داده‌ایم.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر افرادی که از قبل قبر خریداری کرده‌اند در جوار امامزادگان دفن خواهند شد، افزود: از این رو در امامزاده احمدابن موسی طی ۱۰ سال گذشته تنها ۲ نفر دفن شده‌اند.

وی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه استان اصفهان هیچ نظارتی بر دیگر آرامستان‌های شهر اصفهان ندارد، ادامه داد: برای مثال در محله رهنان و بهارستان آرامستان‌هایی وجود دارد که در حال حاضر دفن اموات در آنها انجام می‌شود و شهرداری و دهیاری‌ها بر این امر نظارت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت مصلی اصفهان نیز گفت: استاندار اصفهان در بازدیدی که روز گذشته از مصلی اصفهان داشتند از وضعیت این پروژه ابراز رضایت داشتند و قرار است با توجه به تخصیص اعتبارات ملی، کمک شهرداری و فروش موقوفات این پروژه تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۰ تاکنون سقف شبستان مصلی آماده شده است، افزود: برای بهره‌برداری از فاز اول این پروژه حداقل ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حجت‌الاسلام رضا صادقی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ زمین ورزشی موقوفه در حال حاضر در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان است، گفت: باید یادآور شوم که این اداره کل بیش از ۳ میلیارد تومان به موقوفات استان بدهکار است و ضروری است که هر چه زودتر این بدهی پرداخت شود.

وی در خصوص همکاری میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بحث عمران و هزینه‌های نگهداری موقوفات میراثی بر عهده میراث فرهنگی است و هزینه و انجام فعالیت های عمرانی امامزادگان میراثی بر عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه با نظارت میراث فرهنگی است.

۷ هزار موقوفه سند دار شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه با اشاره به دریافت سند برای بیش از ۷ هزار موقوفه در ۴ سال گذشته افزود: در سال جاری تعداد اسناد دریافتی با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص انجام فعالیت‌های عمرانی در امام زاده‌ها رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: در این راستا در حال حاضر در ۱۶ موقوفه بزرگ استان نیز سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بخش گردشگری، علمی و انجام فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام صادقی در ادامه با تاکید بر اینکه توجه به وقف در حوزه فعالیت‌های قرانی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: در این راستا باید توجه داشته باشیم که قرآن در جامعه کنون مهجور مانده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور باید بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب تا پایان سال ۹۴ بیش از یک میلیون حافظ قرآن را تربیت کند، ادامه داد: در این راستا از سال ۹۱ تاکنون افراد زیادی در قالب طرح تربیت حافظان قرآن شرکت کرده و قرآن را حفظ کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه تاپایان سال ۹۴ بیش از ۶۰ هزار حافظ قرآن در سطح جامعه تربیت خواهد شد، افزود: این در حالی است که تاکنون ۵۶ هزار حافظ قرآن نیز تربیت شده است.

اجرای طرح آرامش بهاری در ۳۱۳ بقعه استان اصفهان

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در استان اصفهان نیز گفت: بر این اساس از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فرودین این طرح در ۳۱۳ بقعه و امام‌زاده استان اصفهان اجرایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام صادقی در خصوص اجرای طرح یاس نبوی در سال جاری نیز ابراز داشت: امسال این طرح در ۱۸۳ بقعه و امام زاده استان اصفهان اجرایی خواهد شد.

وی همچنین به افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی موقوفات جدید استان اصفهان اشاه کرد و بیان داشت: در سال گذشته ۸۰ وقف جدید به ثبت رسیده است و این در حالی است که در سال جاری تعداد موقوفات جدید به ۱۸۰ مورد رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :