مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: با انتخاب پژوهشکده غلات، شهر اصفهان ۱۰ سال متوالی به عنوان پایتخت تولید نان سنتی در کشور انتخاب شده است.
کد خبر: ۹۳۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹ 30 January 2021

محسن ضیائی افزود: به روز بودن نانوایان در استفاده از فناوری‌های روز دنیا در تولید نان و آموزش مستمر نانوایان و همچنین فعال شدن سامانه آرد سبوس دار هفت درصد به عنوان تنها استان فعال در این زمینه و همچنین بهینه سازی و تجهیز نانوانایی‌ها از مهمترین عوامل دستیابی به افتخار ملی در حوزه تولید نان سنتی است.
وی گفت: اصفهان از سال ۱۳۸۰ تاکنون پایلوت طرح بین المللی قلب سالم درکشور معرفی شده و اکنون این طرح با مشارکت اداره کل غله و مرکز بهداشت استان اصفهان در دست اجراست که خروجی این طرح تولید غذای سالم برای جامعه سالم است که با استفاده از آرد سبوس دار هفت درصد نان سالم و با کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان اجرای این طرح را در راستای سیاست‌های وزارت بهداشت وسازمان بهداشت جهانی برشمرد و افزرود: همچنین این استان در زمینه سرانه مصرف آرد به میزان کمتر از هفت کیلوگرم در ماه از استان‌های پیشرو در مصرف بهینه آرد در کشور شناخته و این موفقیت منجر به تولید نان با کیفیت شده است.
محسن ضیائی، به روز بودن کارخانجات آردسازی استان با بهره گیری از دستگاه‌های به روز دنیا را در تولید نان باکیفیت موثر دانست و گفت: درآخرین نظرسنجی مرکز پژوهشکده غله کشور، اصفهان جزو سه استان پیشتاز در زمینه تولید نان باکیفیت جایگاه خود را حفظ کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار