از ابتدای امسال تاکنون ۹۶ هزار نفر در استان اصفهان خون اهدا کرده اند.
کد خبر: ۹۳۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱ 06 January 2021

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت:در ۹ ماه گذشته ۱۲۰ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند که از این تعداد ۹۶ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.
مجید زینلی با بیان اینکه مصرف خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز همیشگی است افزود: هم اکنون نیاز ذخیره بانک خون استان در حد مناسبت است و مردم باید بصورت پیوسته برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۴۰۰ نفر موفق به اهدای خون می‌شوند گفت: از اهدا کنندگان می‌خواهیم تا با مراجعه به وب سایت سازمان انتقال خون استان اصفهان به نشانی esfahan.ibto.i برای دریافت نوبت اینترنتی، روز و زمان مشخصی را برای اهدای خون انتخاب کنند.
دکتر زینلی با اشاره به کاهش آمار ابتلا و بستری کرونا و نیاز به پلاسمای کوویدی در استان اصفهان گفت: نیاز روزانه مراکز درمانی استان نیز کاهش یافته و در حال حاضر پلاسما‌های اهدایی را ذخیره می‌کنیم.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از هزار و ۲۰۰ واحد پلاسمای کوویدی اهدا شده افزود:: بیماران بهبود یافته کرونا می‌توانند هر ماه یک بار برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون اصفهان مراجعه کنند و پلاسما‌های اهدایی را می‌توان حدود دو سال ذخیره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار