استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: مدیریت استان اصفهان نگاه تبعیض آمیز به مناطق این استان ندارد و رویکرد مدیریت ارشد استان برای رشد و توسعه همه مناطق استان، یکسان است.
کد خبر: ۹۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 12 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رسول زرگرپور در گفت وگو با خبرنگاران در فریدونشهر با اشاره به اینکه 80 درصد سرمایه گذاریها در استان اصفهان در 20 درصد از مساحت این استان استقرار پیدا کرده است از برنامه کلان استان برای توازن منطقه ای در جهت توزیع سرمایه و خدمات در مناطق مختلف استان خبر داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر توازن منطقه ای بین شهرستانهای مختلف استان اصفهان وجود ندارد، تصریح کرد: به عنوان مثال شهرستان خور و بیابانک در فاصله 400 کیلومتری اصفهان بیمارستان ندارد در حالیکه در مرکز استان بیمارستانهای متعددی وجود دارد و این امر به عنوان یکی از معضلات استان اصفهان مطرح است.

استاندار اصفهان از تدوین برنامه متوازن منطقه ای در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تا پایان سالجاری این برنامه نهایی خواهد شد و سال آینده توزیع اعتبارات عمرانی در استان در قالب برنامه توازن منطقه ای خواهد بود.

وی اظهارکرد: این برنامه باعث می شود در فاصله دو تا سه سال آینده، بخشی از کمبودها در مناطق مختلف استان جبران شده و سطح این مناطق به مناطق برخوردار استان نزدیک شوند.

استاندار اصفهان در پاسخ به این سئوال که چه تدابیری برای رفع مشکلات شهرستانها برای جلوگیری از مهاجرت به مرکز استان اندیشیده شده است، گفت: باید به این نکته توجه داشت که 40 درصد جمعیت استان در شهر اصفهان و 80 درصد آن در یک هسته مرکزی شامل 9 شهرستان مستقر هستند.

زرگرپور در پاسخ به مشکلات آب کشاورزان شهرستان فریدونشهر نیز گفت: پیگیریهای مدیریت استان برای مشکلات کمبود آب ادامه دارد زیرا کمبود آب مشکل کل استان است.

وی توضیح داد: اگر برای کاهش آلودگی هوا پیگیر هستیم بدین خاطر است که این آلودگی، مشکل نیمی از شهرستانهای استان است و اگر پیگیر اشتغال هستیم بدین خاطر است که اشتغال مشکل استان می باشد لذا برای ما بیکار شدن کارگران کارخانه ها در همه شهرستان های استان با اهمیت است و برایمان فرقی ندارد این کارخانه در اصفهان باشد یا در فریدونشهر یا در نقطه دیگری از استان اصفهان.

استاندار در خصوص برنامه های دولت برای توسعه پایدار فریدونشهر به شناسایی وضعیت موجود شهرستانها و برنامه ریزی برای آنها در قالب برنامه توازن منطقه ای اشاره کرد و افزود: برای مسائل مختلف در این قالب برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی اظهارکرد: به عنوان مثال تا آخر سالجاری در استان اصفهان هیچ روستایی بدون طرح هادی و هیچیک از روستاهای استان نیز محروم از نعمت گاز نخواهند بود.

استاندار اصفهان بمنظور معارفه فرماندار جدید فریدونشهر به این شهرستان سفر کرده بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار