مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های اصفهان، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و میمه، مبارکه، خمینی‌شهر، لنجان، فلاورجان، برخوار، کاشان و آران و بیدگل فردا چهارشنبه بمنظور سلامت عمومی و کاهش تراکم و سطح تماس با آلاینده‌های جوی تعطیل شد.
کد خبر: ۹۲۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹ 29 December 2020

منصور شیشه فروش اظهارداشت: روز چهارشنبه با توجه به تشدید شرایط آلودگی هوا ، پیش بینی ماندگاری و افزایش غلظت آلاینده های جوی، افت محسوس دما، وارونگی دما و تصویب کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوای استان تعطیل شد.

وی با تاکید بر اینکه فردا کماکان دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان فعالیت خواهند داشت، اظهار داشت: این هفته با تشدید آلودگی هوای اصفهان، قرارگاه ویژه ای برای پیگیری آن به دستور استاندار تشکیل شد.

شیشه فروش با بیان اینکه صبح امروز بازرسی ویژه ای از نیروگاه های برق اصفهان و شهید منتظری با حضور مسوولان قضایی و اجرایی استان صورت گرفت، تاکید کرد: در این بازرسی ها مشخص شد که هیچ مازوتی در این نیروگاه ها مصرف نشده و پلمب ها شکسته نشده است.

وی به مصوبه های کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوای اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: عدم فعالیت کوره های تولید گچ و آجر، کاهش فعالیت صنایع قرار گرفته در لیست آلاینده محیط زیست، اعمال قانون در تردد خودروها، کامیون‌ها و موتور سیکلت های دودزا و فاقد معاینه فنی، پایش مستمر منابع آلاینده متحرک و ثابت، انجام ندادن عملیات عمرانی آلاینده و خاکبرداری و پرهیز از سوزاندن ضایعات از جمله این مصوبه هاست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به پیش بینی انباشت آلاینده ها تا پایان این هفته به عموم مردم برای کاهش تردد خودروها و عدم تردد و سفرهای غیر ضرور شهری و برون شهری، استفاده از ماسک، عدم ورزش و فعالیت بدنی در فضای باز، رعایت شیوه نامه های بهداشتی مرتبط با بیماری کووید ۱۹ و آلودگی هوا و صرفه جویی در مصرف گاز و برق توصیه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار